Toţi pasagerii unui avion prăbușit marţi în drum spre Alaska au supravieţuit

7320

Toţi cei 11 oameni aflaţi la bordul unui avion care s-a prăbușit marţi în drum spre Alaska au fost salvaţi de pe platforma montană a insulei Prince of Wales, din Arhipelagul Arctic Canadian, au informat oficialii locali.

Eforturile de salvare au fost facilitate de un localizator cu care era dotat avionul. Aeronava aparţinea companiei Taquan Air, care efectuează zboruri charter regulate și oferă servicii de transport pentru vizitarea obiectivelor turistice.

În momentul accidentului, pilotul Mike Hodgins, în vârstă de 72 de ani, decolase de pe insula Prince of Wales și se îndrepta spre Ketchikan (Alaska).

Taquan Air a suspendat toate zborurile de marţi și a cooperat cu autorităţile, declarând că „este absolut necesar să înţelegem factorii care au dus la acest nefericit incident pentru a preveni altele similare”.

Un elicopter de la Paza de Coastă a localizat prăbușirea și a preluat în siguranţă atât pilotul, cât și pasagerii. În urma impactului cu solul, aceștia nu au suferit decât leziuni minore, a informat secretarul britanic de Coastă, Charly Hengen. Atât pilotul, cât și pasagerii au fost însă transportaţi la spital pentru evaluări, a declarat Mischa Chernick, purtătoarea de cuvânt a Centrului Medical PeaceHealth Ketchikan.

Statisticile spun că zborul cu avionul este mai sigur decât condusul unei mașini. Poate fi greu de crezut, dacă avem în vedere faptul că un avion sfidează gravitaţia pentru a petrece apoi ore întregi la mii de metri altitudine. Cu toate acestea, aeronavele de astăzi au unele dintre cele mai sigure tehnologii create vreodată și au fost proiectate să continue să funcţioneze la parametri normali chiar și atunci când întâmpină anumite defecţiuni tehnice. Un avion ca Boeing 747 are patru motoare, dar are nevoie de unul singur pentru o aterizare în siguranţă, în eventualitatea în care celelalte trei nu mai funcţionează. Există întotdeauna doi piloţi în zborurile comerciale, care se urmăresc constant unul pe celălalt. Înainte de decolare, ei verifică aeronava la exterior și testează sistemele interne de avertizare. Nimic nu se face fără acordul între piloţi.

Piloţii sunt încurajaţi să raporteze greșelile coechipierilor fără teamă de sancţiuni, astfel încât ceilalţi să poată învăţa din experienţele lor, iar măsurile de protecţie să poată fi puse în aplicare înainte de apariţia unui incident grav.

Drept urmare, accidentele aviatice sunt din ce în ce mai rare. În 2016 au fost înregistrate aproximativ 163 de accidente de aviaţie la nivel mondial, inclusiv cele care au implicat zboruri de afaceri și transporturi militare, din care doar 24 de accidente aviatice au dus la pierderea de vieţi omenești.

Anul 2017 a fost cel mai sigur an din istorie pentru companiile aeriene comerciale și, în ciuda faptului că au fost efectuate mai multe zboruri decât oricând, nu s-a prăbușit niciun avion.

În România, la sfârșitul lunii iunie, o inspecţie tehnică neprevăzută a blocat la sol patru zboruri Wizz Air, fiind afectate 1.000 de persoane.