Un chirurg renumit confirmă impactul pozitiv al educaţiei adventiste

259

Bobby Bhasker-Rao este un chirurg american care a fost inclus permanent în ultimii şase ani în topul celor mai buni chirurgi americani, alcătuit de The New York Times. Recent, Basker-Rao a vorbit despre influenţa, impactul și acţiunea modelatoare a educaţiei adventiste asupra vieţii și carierei sale.

Bobby Rao este unul dintre cei doar 50 de specialiști (de pe tot teritoriul SUA) în chirurgie bariatrică (chirurgia obezităţii) realizată cu ajutorul tehnologiei robotice. Mai mult, rezultatele sale peste medie cu pacienţii și expertiza sa l-au calificat să instruiască alţi chirurgi în practica acestui tip de chirurgie.

Bhasker-Rao a povestit cum, în 1985, la vârsta de 17 ani, s-a înscris la Universitatea adventistă La Sierra, California, pentru a studia biochimie. Pentru a-și putea acoperi taxele de școlarizare, atât el, cât și surorile lui care studiau în cadrul aceleiași universităţi au lucrat în cadrul campusului, dar au și primit susţinere financiară prin intermediul Departamentului de Servicii Financiare al Universităţii. „Ori de câte ori avea posibilatea de a ne susţine finaciar, ne ajuta”, își amintește Bhasker-Rao despre Audrey Gaspard, directorul departamentului.

Basker-Rao își amintește atmosfera de familie de la Universitatea La Sierra. Mediul confortabil, dar și valorile spirituale ale școlii, reflectate atât în activităţile individuale, cât și în cele de grup, au avut un impact important asupra chirurgului. În special, devoţionalele. „În fiecare dimineaţă, cursurile începeau cu rugăciune. Rugăciunea ne-a ajutat să ne concentrăm și să ne întărim credinţa”, a declarat chirurgul.

Ulterior, Bobby Bashker-Rao a studiat medicina la Universitatea Loma-Linda, apoi și-a făcut rezidenţiatul în New York. Și-a continuat apoi studiile de specialitate în chirurgie la Universitatea din California. Diferenţa dintre educaţia creștină adventistă și educaţia din instituţiile seculare a devenit foarte vizibilă chiar în timpul acestei specializări postuniversitare în chirurgie. „A fost foarte, foarte diferit. Educaţia adventistă mi-a oferit o bază solidă de principii” pentru a putea face faţă provocărilor societăţii.

Mai degrabă regula decât excepţia

Rolul pozitiv al educaţiei adventiste în formarea tinerilor a fost subiectul prezentat recent la Universitatea Notre Dame din Paris. Conlcuziile au fost formulate pe baza unei metaanalize a 90 de studii pe această temă, care au comparat școlile religioase (private) și cele publice. Este prima analiză realizată prin compararea celor trei tipuri de școli. Autorul, dr. William H. Jeynes, profesor la Universitatea California, cunoscut pentru metaanalizele sale pe o serie de subiecte, dar mai ales ca arhitect al planului de reabilitare educaţională și economică a Coreei de Sud după criza din 1997–1998, a evidenţiat calitatea superioară a educaţiei adventiste, plasând sistemul educaţional adventist deasupra celorlalte sisteme analizate în studiu.

„Elevii care frecventează școlile adventiste se află academic cu aproximativ 11 luni înaintea celor care studiază în alt tip de școli. (…) Chiar și atunci când sunt introduse variabile precum statutul socio-economic, rasa și genul sexual, avantajul studenţilor din școlile adventiste este de șase luni”, a declarat Jeynes.

Copiii săraci și cei care vin din grupuri minoritare performează mai bine în școlile adventiste decât în cele publice, ceea ce e normal, crede Jeynes, în condiţiile în care în aceste școli profesorii au o imagine mai bună despre copii, pentru că ei cred că Dumnezeu nu creează rebuturi.

Jeynes a subliniat, de asemenea, că „elevii care frecventează școlile adventiste au mai puţine probleme comportamentale decât ceilalţi elevi și au capacitatea de a se adapta la schimbări mult mai ușor. Există un grad mai mare de armonie rasială în școlile adventiste decât se găsește în școlile publice”, în ciuda nivelului ridicat de diversitate în multe dintre școlile care aparţin Bisericii Adventiste, a concluzionat Jeynes.