De la Fireproof la Courageous – succesul unor filme creștine

743

Sherwood Pictures arată Hollywood-ului că există audienţă și pentru filmele cu morală. După Facing the Giants sau Fireproof, fraţii Kendrick lansează azi în cinematografe producţia „Courageous", un nou film care scoate în evidenţă credinţa și relaţia omului cu Dumnezeu.

În dreptul fraţilor Kendrick se pare că întrebarea nu mai este „Oare vor avea succes?” ci „Cât de departe vor merge?”, scrie Michelle Bearden care analizează pe www.kansascity.com succesul unor filme bazate pe morala creștină. Deși concurează cu Hollywood-ul, producătorii vin dintr-o zonă îndepărtată de acesta. Practic la bază se află dorinţa unor membri dintr-o biserică creștină de a-L mărturisi pe Dumnezeu prin intermediul producţiilor cinematografice.

„Nu e vorba de bani. Ci de a arăta că se poate și altfel.”, spune regizorul de sunet al producţiilor, Rob Whitehurst. „Ei folosesc filmele pentru a transmite un mesaj global. Ei știu că este un mediu cu o putere de impact asupra oamenilor cu mult dincolo de băncile bisericii.” Întrebat cu privire la diferenţa între producţiile seculare și acestea, Whitehurst recunoaște „Ei se roagă mult. Și nu merg mai departe decât atât cât Dumnezeu le îngăduie să meargă. Iar dacă te uiţi la ceea ce au realizat, vei înţelege că Dumnezeu le-a răspuns rugăciunilor.”

Totul a început în Sherwood Baptist Church din Albany, statul Georgia. Ţinta echipei a fost promovarea unui mesaj creștin, folosind cel mai adesea voluntari, iar profiturile urmând a fi folosite în acţiuni umanitare, atât pentru comunitatea locală cât și pentru a înfiinţa noi biserici. Sherwood Pictures a debutat în 2003 când fraţii Alex și Stephen Kendrick, ambii membri în echipa pastorală ai Sherwood Baptist Church, au reaprins o pasiune a copilăriei și au făcut un film pentru comunitatea locală.

În 9 luni de zile, cu voluntari, echipamente donate și un buget de 20.000 de dolari au produs „Flywheel” – povestea unui agent de vânzări de mașini care își schimbă viaţa după ce îl găsește pe Dumnezeu. Filmul a câștigat câteva premii independente și a adus încasări aproape dublu decât investiţiile.

Experienţa a fost de ajuns ca „să-și ia inima în dinţi”, mărturisește Stephen Kendrick. „Am văzut destule filme creștine slabe, proaste, jenante. Am știut că, având un buget mai mare și un echipament mai bun, putem face lucruri mai bune decât atât.”

A urmat povestea antrenorului și a echipei de fotbal american din „Facing the Giants”. Cu un buget de 100.000 de dolari și lansat în 2006, filmul a avut încasări de peste 10 milioane.

Doi ani mai târziu a venit ambiţiosul „Fireproof”, povestea regăsirii echilibrului într-o familie aflată în pragul divorţului. Bugetul de 500.000 de dolari a asigurat producţia unui film cu încasări de peste 33 de milioane de dolari.

„Courageous” este cel de-al patrulea film și are un buget de 1 milion de dolari. Subiectul noului film este provocarea taţilor de a face pasul și a-și pune familiile pe primul loc. „Vrem să-L vedem pe Dumnezeu cum zguduie cultura în care ne aflăm prin bărbaţi care iau o poziţie.” Filmul abordează teme precum pierderea cuiva drag, implicarea în lumea interlopă, consecinţele călcării legii.

Istoria celor 4 filme este povestită pentru I am second de Alex Kendrick în clipul de mai jos.