Dr. Yancy: 7 paşi siguri pentru o viaţă mai lungă

99

Strategiile de prevenire a îmbolnăvirii îi pot ajuta pe oameni să adauge până la 10 ani la durata medie de viaţă, susţine cardiologul Clyde Yancy. Acesta a prezentat 7 paşi prin respectarea cărora oamenii ar putea să îşi prelungească viaţa.

Dr. Yancy a vorbit despre acest subiect cu ocazia deschiderii Congresului Canadian pentru Boli Cardiovasculare, desfăşurat la Vancouver.

1. Mişcare fizică: Oamenii care sunt inactivi din punct de vedere fizic sunt de două ori mai predispuşi riscului de a avea boli de inimă sau accidente vasculare cerebrale.

2. Colesterol ţinut sub control: Aproximativ 40% dintre canadieni au colesterolul ridicat. Acumularea de grăsime în artere creşte de asemenea riscul bolilor de inimă şi al accidentelor vasculare.

3. Dietă sănătoasă: Alimentaţia sănătoasă reprezintă unul dintre cele mai importante lucruri care se pot face pentru îmbunătăţirea sănătăţii. Aproape jumătate din populaţia canadiană nu respectă recomandările alimentare sănătoase.

4. Controlul tensiunii arteriale: Hipertensiunea arterială, numit adesea un "ucigaş tăcut", deoarece nu prezintă simptome, afectează unul din 5 canadieni. Prin cunoaşterea şi controlul tensiunii arteriale, puteţi reduce riscul de accident vascular cerebral cu până la 40% şi riscul de atac de cord cu până la 25%.

5. Greutate optimă: Aproximativ 60% dintre canadieni sunt supraponderali sau obezi. Obezitatea poate reduce durata de viaţă cu aproape 4 ani.

6. Tratarea diabetului zaharat: Diabetul creşte riscul de hipertensiune arterială, ateroscleroză (îngustarea arterelor), boală coronariană şi accident vascular cerebral.

7. Renunţarea la tutun: Peste 37.000 de canadieni mor prematur, în fiecare an, din cauza consumului de tutun şi mii de nefumători mor din cauza fumatului pasiv.

Dr. Yancy a adresat un apel guvernelor lumii să investească în strategiile de prevenire a bolilor de inimă, susţinând că iniţiativele trebuie să includă o schimbare privind consumul de sodiu, de tutun, mărirea spaţiilor verzi, precum şi educaţia pentru un stil de viaţă sănătos.

(Foto: Dreamstime)