Patru sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă şi mai lungă

235

Cercetătorii recomandă patru lucruri simple pentru o viaţă mai sănătoasă şi mai lungă: exerciţiu fizic în mod regulat, o dietă sănătoasă, o greutate corporală în limitele normale şi renunţarea la fumat.

Oamenii de ştiinţă de la Johns Hopkins University din Baltimore, Maryland, au concluzionat că anumite schimbări mici în stilul de viaţă pot reduce cu 80% riscul de a muri din diferite cauze, precum bolile de inimă. Ei susţin că exerciţiul fizic regulat, o dietă sănătoasă, o greutate corporală normală şi nefumatul sunt aspecte cheie pentru a avea o viaţă mai sănătoasă şi mai lungă, notează Daily Mail.

Studiul s-a realizat timp de 7,6 ani, pe mai bine de 6.200 de femei şi bărbaţi cu vârste cuprinse între 44 şi 84 de ani, albi, afro-americani, hispanici şi chinezi. Aceia care şi-au însuşit aceste patru obiceiuri aveau un risc cu 80% mai mic de a muri prematur decât cei care nu au făcut-o.

Dintre cele patru recomandări, fumatul este cel care are cel mai important rol în reducerea riscului de a muri sau de a suferi o boală cardiovasculară, susţine Roger Blumenthal, cardiolog, profesor de medicină la Johns Hopskins University School of Medicine şi autor al studiului. Tot Blumenthal afirmă că există suficiente dovezi pentru a avea o alimentaţie bogată în fructe şi legume, nuci, cereale, pentru a avea o greutate normală, pentru a face exerciţiu fizic şi pentru a nu fuma.

Aceste patru obiceiuri le poate practica oricine şi ţin de voinţa fiecăruia, spre deosebire de factorii care nu se pot controla, precum vârsta sau moştenirea genetică. Un stil de viaţă sănătos, precum cel propus de aceşti cercetători, reduce cu 38% riscul de a suferi de cancer și cu 80% riscul de a suferi alte boli.