Aproape jumătate dintre românce sunt expuse riscului de sărăcie și excludere socială

459

Un studiu indică faptul că în România sunt 105.4 femei la 100 de bărbaţi. Datele mai arată că 42.1% dintre femeile din România sunt expuse riscului de sărăcie sau excludere socială, iar un procent de 59.5% dintre românce au un job .

Conform unui studiu Eurostat, la nivelul anului 2010, în România, 42,1% din totalul femeilor și 40.8% dintre bărbaţi s-au aflat cel puţin într-una din următoarele trei condiţii: risc de sărăcie, defavorizare materială gravă sau traiul în gospodării din medii care nu oferă locuri de muncă. În schimb, în UE, doar 62 de milioane de femei (24,5% din totalul femeilor) şi 54 milioane de bărbaţi (22,3% din totalul bărbaţilor) s-au aflat în aceleași condiţii.

În România atât femeile cât și bărbaţii au o rată mai mică de ocupare a forţei de muncă decât media europeană. 

Potrivit studiului, rata generală de ocupare a forţei de muncă a fost de 59.5% în rândul femeilor și de 75.2% în rândul bărbaţilor, în anul 2010. În UE, rata ocupării forţei de muncă pentru femei cu vârstele cuprinse între 25 și 64 a fost de 63.8%, în timp ce pentru bărbaţi rata a fost de 77,5%, cu 13.7% mai mult ca în cazul femeilor.

Studiul a relevat că această diferenţă se diminuează invers proporţional cu creşterea nivelului de educaţie. Diferitele nivele de educaţie au influenţat ocuparea forţei de muncă pe piaţa din România astfel:

– Nivel scăzut al studiilor: 45.7% de femei și 67.6% de bărbaţi

– Nivel mediu al studiilor: 60.6% de femei și 75.5% de bărbaţi

– Nivel ridicat al studiilor: 84.5% de femei și 86.0% de bărbaţi

Conform studiului, achiziţiile pe internet în rândul femeilor s-au concentrat mai mult pe produse de îmbrăcăminte, iar în rândul bărbaţilor, preponderent pe echipamentele electronice. Achiziţionarea de bunuri și servicii pe internet reprezintă un fenomen în creştere.

În România există următoarele clasificări pentru produsele sau serviciile achiziţionate de pe internet:- Articole de îmbrăcăminte : 43% femei și 26% bărbaţi

– Produse alimentare: 10% femei (procentul din rândul bărbaţilor a fost prea mic pentru a fi înregistrat)

– Echipamente electrocasnice: 13% femei și 31% bărbaţi

– Bilete de vacanţă: 37% femei și 32% bărbaţi

În anul 2011, 257 de milioane de femei şi 245 de milioane de bărbaţi trăiau în Uniunea Europeană, pentru România raportul fiind de 105.4 femei la 100 de bărbaţi. În cadrul grupului persoanelor cu vârsta peste 65 de ani, raportul crește: 147 de femei la 100 de bărbaţi.