Cum i-a convins agenda gay pe americani. 3 argumente istorice

145

Decizia Curţii Supreme de săptămâna trecută, de a legaliza căsătoriile gay în Statele Unite a fost pentru mulţi un şoc. Însă schimbarea nu a avut loc peste noapte, ci prin acţiuni ce au avut loc în ultimele trei decenii, care au întărit susţinerea drepturilor homosexualilor.

Propaganda gay în Statele Unite a început în anii 80, de la un summit al liderilor comunităţii gay, ce a avut loc în Warrenton, Virginia, cu scopul de a stabili agenda gay. Premisa a apărut în cartea After the ball, scrisă de Marshall Kirk, cercetător al creierului uman, şi Hunter Madsen, analist al tacticilor de persuasiune publică, pregătit la Harvard.

Aceştia declară că manifestul din 88 demonstrează clar că există o agendă gay şi argumentează cu exemple din lumea contemporană.

Primul este începerea promovării în mass-media a personajelor homosexuale. Primul film care a avut succes despre homosexuali, care nu a fost realizat doar pentru comunitatea gay, a fost „Brokeback Mountain" (2005). „Filmul este propagandistic şi vrea să arate că homosexualitatea este bună şi atrăgătoare, iar cei care se opun acestui stil de viaţă sunt bigoţi şi homofobi", declară David Kupelian, autor al cărţii The marketing of evil.

Aşa cum argumentează Kirk şi Madsen, „americanul de rând se uită la televizor şapte ore pe zi. Aceste ore deschid poarta pentru pătrunderea unui cal troian".

Al doilea argument pentru existenţa unei agende gay are la bază desensibilizarea publicului faţă de gay şi dorinţa de a-i considera oameni normali. Tacticile folosite asupra heterosexualilor din America sunt foarte similare cu metodele de spălare a creierului de către liderul comunist Mao Tse-Tung, explică Madsen.

În 1988, Kirk şi Hudson îşi propuseseră să „schimbe ura americanilor în respect aprobator – fie că le place, fie că nu". Procesul a început cu desensibilizarea faţă de problemele comunităţii gay, prin discutarea tot mai des în spaţiul public. Şi, privind spre imaginea homosexualilor în mass-media, demersul pare a fi reuşit. Astăzi, peste 30 de personaje gay se regăsesc în producţii americane de succes, fiind prezentate ca oameni obişnuiţi sau oprimaţi din cauza homosexualităţii, potrivit Charisma News.

Al treilea argument luat de pe agenda din 1988 este „înfăţişarea homosexualilor ca victime ale circumstanţelor, ale opresiunii". „Homosexualii trebuie să pară a fi victime pentru ca heterosexualii să fie tentanţi să îi protejeze, din instinct", afirma manifestul. Prin urmare, în media moderne, nu doar că homosexualii sunt oprimaţi, dar creştinii sunt prezentaţi ca homofobi cruzi, precum în filmul „Saved".