6 surse de motivaţie pentru succes pe termen lung

938

Persoanele care îşi stabilesc obiective în viaţă şi care reuşesc să le şi împlinească sunt motivate de şase elemente care leajută să-şi împlinească scopurile pe termen lung, arată cel mai recent studiu în acest domeniu.

Studiul, realizat de o echipă de psihologi de la Universitatea americană Vanderbilt, demonstrează că profesioniştii intervievaţi, care au fost capabili să împlinească scopuri pe termen lung, au început prin a-și concentra toată atenţia pe un singur obiectiv. Apoi, ei au continuat, cu perseverenţă, acest efort iniţial pe termen scurt, astfel încât au ajuns să realizeze un obiectiv pe termen lung.

Secretul lor a constat în folosirea a şase surse de motivaţie care pot oferi susţinerea psihologică necesară pentru a nu renunţa repede la obiectivele propuse.

Prima sursă motivaţională este alegoria. Aceste persoane reuşesc să aibă succes pe termen lung deoarece asociază realizarea scopului cu o situaţie care are un impact emoţional puternic (precum aselenizarea) sau cu persoană de succes (Isaac Newton).

Al doilea factor motivator este imaginarea viitorului, în termenii impactului pe care realizarea acelui obiectiv îl va avea asupra copiilor, nepoţilor sau societăţii în ansamblu.

Al treilea factor motivator este sinele. Oamenii de succes nu se lasă distraşi de slăbiciunile pe care le văd alţii în ei, ci îşi fixează atenţia pe identitatea personală, reputaţia lor sau propriile sisteme de valori. Toate acestea reuşesc să constituie o motivaţie suficientă pentru a asigura perseverenţa pe termen lung.

Caracterul unic al demersului este al patrulea factor ce îi motivează pe cei care au succes pe termen lung. Aceşti oameni privesc demersul lor ca pe ceva unic, de realizarea căruia sunt principalii răspunzători. Succesul vine din faptul că responsabilitatea resimţită este mai puternică decât teama de un posibil eşec.

Cunoaşterea este, în sine, un alt factor motivaţional. Persoanele ce au succes pe termen lung sunt motivate de faptul că, de-a lungul acestui proces, îşi vor dezvolta noi abilităţi şi vor cunoaşte noi adevăruri de care să beneficieze pe termen lung.

Progresul este a şaselea şi ultimul factor motivator. Repetarea unor cuvinte pozitive, enunţarea unor afirmaţii motivatoare care pun accentul pe înaintarea într-un domeniu, chiar dacă demersul începe cu un scop pe termen scurt, reuşesc să fie un element puternic motivator pe termen lung.