Sexualitatea şi imoralitatea, mână în mână cu mass-media

473

Părinţii din Marea Britanie sunt îngrijoraţi de expunerea excesivă a copiilor la sexualitatea promovată prin media şi prin intermediul strategiilor de marketing. Aproximativ 80% dintre părinţi susţin că materialele cu conţinut sexual sunt prea uşor accesibile copiilor, făcându-i conştienţi de propria sexualitate de la vârste prea fragede, conform unui sondaj realizat de ComRess.

   

    Din cei 1.000 de părinţi care au participat la realizarea sondajului, 71% cred că mass-media „îi încurajează pe copii să se comporte ca şi când ar fi mai în vârstă", în timp ce 67% dintre respondenţi susţin că programele TV cu conţinut inadecvat vârstei copiilor sunt difuzate înainte de ora 21 p.m., notează Christian Today.

    Recent, Academia Americană de Pediatrie (AAP) a criticat descrierea de către mass media a sexului între tineri şi a atras atenţia asupra impactului semnificativ pe care îl are asupra adolescenţilor. „Există o mare deosebire între ceea ce descrie mass-media principală – contactele sexuale întâmplătoare şi sexualitatea fără nicio consecinţă – şi lucrurile de care au nevoie copiii şi adolescenţii", se susţine în raportul „Sexualitatea, măsurile anticoncepţionale şi mass media" al AAP.

    Cultura actuală, promovată prin filme, programe de televiziune şi ziare cu subiecte mondene şi bârfe, reduce sexul la aspectul fizic şi minimalizează consecinţele comportamentului imoral. Expuşi constant acestor canale de diseminare a informaţiei, copiii şi adolescenţii ajung să creadă că acesta este un mod de viaţă acceptabil, ba chiar normal, notează epochtimes-romania.com.

    Cu o situaţie similară se confruntă şi societatea românească, dornică să importe din Occident acest model al libertinismului sexual. Ratingul în televiziunile româneşti îl fac emisiunile de divertisment la care sunt invitate personaje vulgare care „nu spun nimic, nu sunt personalităţi publice, ci personaje de cabaret, cu un comportament vulgar, reprezentanţi ai unei zone periferice a societăţii şi care, până la urmă, sunt agenţi de publicitate ai nemuncii, ai sexualităţii care aduce câştig", susţine Gabriela Stoica, directorul Direcţiei Integrare Europeană şi Comunicare a CNA.

    „O problemă foarte gravă este expunerea copiilor la pornografie. S-a ajuns la concluzia că agresivitatea adulţilor care, în copilărie, au fost expuşi la materiale pornografice este foarte mare în comparaţie cu restul bărbaţilor. Studiile publicate în reviste de cercetare dau ca urmări şi creşterea problemelor maritale, riscul separării şi divorţului, infidelitatea, creşterea apetitului pentru tipuri mai avansate de pornografie şi pentru activităţi sexuale asociate cu practici abuzive, ilegale şi nesănătoase, devalorizarea monogamiei, căsătoriei şi creşterii copiilor, riscul căderii în dependenţă de sex. Pornografia este, aşadar, de multe ori, calea spre inadaptare şi comportamente antisociale", a declarat George Aniculoaie pentru ziarullumina.ro.

    Conform profesoarei Mihaela Ciobanu, printre efectele mesajelor erotice promovate prin media, se numără: dispariţia sentimentului de vinovăţie în rândul tinerilor care trăiesc împreună; stimularea simţurilor, viaţa fiind văzută prin intermediul senzualului; tendinţa de întoarcere la comportamente primitive.