Facebook și Twitter creează oameni obsedaţi de propria imagine

446

Facebook și Twitter creează o generaţie de oameni obsedaţi de propria persoană, cu o nevoie copilărească de a primi aprecierea celorlalţi, avertizează un cercetător de la Oxford, citat de dailymail.co.uk

Cele mai probabile riscuri sunt: scăderea concentrării, nevoia de apreciere instantanee, abilităţi scăzute de conversaţie non-verbală (de exemplu, incapacitatea de a păstra contactul vizual în timpul unei conversaţii).

Pericolele din spatele reţelelor de socializare vizează un procent semnificativ din populaţia lumii, dacă se ţine cont de faptul că peste un miliard de oameni au cont pe Facebook și multe alte milioane folosesc Twitter.

Tinerii au ajuns să-și aleagă activităţile în funcţie de impactul acestora pe Facebook. Fac ceea ce merită să fie postat pe Facebook. „Este aproape ca și cum oamenii trăiesc într-o lume care nu e lumea reală, ci o lume în care ceea ce contează este ce cred oamenii despre tine sau dacă oamenii pot face click pe tine.”

Baroneasa Greenfield, fost director al corpului de cercetători al Institului Regal din Marea Britanie consideră că statusurile de pe Facebook seamănă cu remarcile copiilor mici: „Mami, uite, am făcut asta” sau „Uită-te la mine, mami, să vezi ce fac”. Baroneasa crede că avem de-a face cu un comportament tipic unei crize de identitate. „Gândiţi-vă la ce implicaţii vor apărea în societate dacă oamenilor le pasă mai mult de ceea ce gândesc alţii despre ei, decât de ceeea ce gândesc ei despre ei înșiși.”

Niciun articol afișat