Turism spaţial: 200.000 de euro pentru câteva minute fără gravitaţie

15

Atât costă un bilet în spaţiu cu compania de turism spaţial a miliardarului american Richard Branson, care deţine Virgin Records. Turismul spaţial privat ar putea deveni o afacere de peste 1 miliard de dolari în următorii 10 ani, conform unui reprezentant al Administraţiei Aviatice Federale americane (FAA), George Niedl, transmite Reuters. 

Atât costă un bilet în spaţiu cu compania de turism spaţial a miliardarului american Richard Branson, care deţine Virgin Records. Turismul spaţial privat ar putea deveni o afacere de peste 1 miliard de dolari în următorii 10 ani, conform unui reprezentant al Administraţiei Aviatice Federale americane (FAA), George Niedl, transmite Reuters.

Turiştii spaţiali vor fi duşi până la altitudinea de 100 de kilometri unde vor putea simţi pe propria piele câteva minute de imponderabilitate şi vor putea admira Pământul pe fundalul negru al spaţiului cosmic.

Actorul american Ashton Kutcher a devenit cel de-al 500-lea turist care și-a rezervat un bilet pentru o călătorie în spatiu, a anunţat, luni, miliardarul britanic Richard Branson, patronul companiei Virgin Galactic.

În acest context, mulţi investitori decid să părăsească lumea plictisitoare a pieţelor de capital și să-și bage banii în aceste afaceri neconvenţionale, conform Business 24.

„Misiunea noastră este să începem să vindem călătorii comerciale în spatiu la începutul lui 2014", a declarat cofondatorul Space Expedition Curacao, Michiel Mol. „Putem să-i ducem pe oameni în spaţiu într-o navă de dimensiuni reduse, în care încap un pilot și un pasager. Aceasta decolează ca și un avion obișnuit și ajunge în cosmos în 4 minute".

Mol a adăugat că o astfel de navă deja există. Se numește Xcor și poate efectua 4 zboruri pe zi.Compania lui Mol lucrează deja la un parteneriat cu marii operatori aerieni, cum ar fi KLM din Olanda.

„KLM are aceeași viziune ca și noi: în 20 – 25 de ani, urmașul navelor cosmice te va putea duce din Londra la Sydney în 2 ore", adaugă acesta.

Jose Mariano Lopez-Urdiales, cofondatorul altei companii de călătorii spaţiale, ZeroInfinity, are la fel de multă încredere în succesul acestui domeniu. „Mergem unde cerul este negru și Pământul este albastru", spune acesta.