Sondaj: Încrederea consumatorilor în ceea ce priveşte economia a crescut

15

Consumatorii au devenit mai încrezători în al doilea trimestru din an în ceea ce priveşte economia, având o percepţie mai optimistă asupra locurilor de muncă, a bugetului personal şi a intenţiei de consum, relevă un sondaj al companiei Nielsen.

Consumatorii din SUA, China şi Japonia sunt cei care au cea mai optimistă percepţie a viitorului economic. Indonezia se află în creştere în ceea ce priveşte piaţa consumatorilor, urmată de Filipine şi de India. În Europa, cele mai optimiste ţări sunt Germania, Marea Britanie şi Franţa, notează news.yahoo.com.

La polul opus se află Portugalia, ca fiind ţara cu cea mai pesimistă piaţă de consumatori, urmată de Ungaria şi Italia. Din cauza faptului că bugetul de stat scade, taxele cresc, iar rata de şomaj continuă la fel, încrederea consumatorilor a scăzut în 14 din 29 de ţări europene.

Pakistan, Grecia şi Columbia au experimentat o creştere în ceea ce priveşte nivelul de încredere al consumatorilor, în primul şi al doilea trimestru din an. În Israel, Norvegia şi Mexic, acesta a scăzut în mod semnificativ.

Sondajul a fost realizat în perioada 13-31 mai, pe aproximativ 29.000 de consumatori din 58 de pieţe.