Ce poate face un evanghelist în social media

301

Managerii de social media au ce învăţa de la modul în care pastorii de megabiserici îşi gestionează conturile online. Un exemplu de „best practice" este Joel Osteen.

Joel Osteen este pastorul celei mai mari biserici evanghelice din Statele Unite. La cea mai recentă întâlnire pe stadion, nu mai puţin de 36.000 de oameni s-au adunat în Miami ca să îl asculte pe Osteen vorbind despre cum poate creştinismul să îi ajute să se dezvolte. Însă cu 100.000 mai mulţi erau cei care priveau programul prin internet.

În social media, Joel Osteen Ministries se bucură de afilierea a 3,6 milioane de fani (Like-uri). Prin comparaţie, cântăreaţa pop Rihanna (cea mai populară persoană publică de pe Facebook) are 70 de milioane de fani. Totuşi, ceea ce este interesant este că, în ciuda numărului mai mic de fani, Osteen are o bază mult mai largă de fani implicaţi în promovarea mesajului lui (şi implicit a pastorului). Dacă Rihanna are în medie 41.000 de interacţiuni (comentarii, like-uri, share-uri) la fiecare postare a ei, Osteen are în medie 160.000 de interacţiuni. Adică aproape de 4 ori mai mult decât Rihanna, de trei ori mai mult decât Justin Bieber şi de aproape 16 ori mai mult decât Casa Albă.

Autorul mai multor best-seller-uri, Joel Osteen este în egală măsură aclamat şi criticat pentru abordarea pe care o are faţă de mesajul biblic. Concentrat pe gândirea pozitivă, Osteen promovează creştinismul ca o metodă de dezvoltare personală. „Fii un învingător, nu o victimă!" este motto-ul promovat de Osteen şi la baza căruia stă convingerea că Dumnezeu „vrea ca noi să ne bucurăm de fiecare zi a vieţii noastre." Despre această filosofie unii spun însă că reduce Evanghelia la o sumă de percepte care au, până la urmă, în vizor, bogăţia materială, scrie Huffington Post.