Decenţa, la modă în magazinele braziliene

103

Modestia evanghelică își consolidează tot mai mult un loc important în industria textilă braziliană, care rulează deja 52 de miliarde de dolari anual.

Un reportaj CBS News relatează că boom-ul înregistrat de bisericile evanghelice (mai ales penticostale) în Brazilia, a avut un impact surprinzător asupra industriei de confecţii. Tot mai multe magazine de îmbrăcăminte oferă clienţilor haine care respectă decenţa, potrivit standardelor bisericilor evanghelice.

Rochiile largi, fustele de blugi lungi, conice, bluzele de bumbac cu mânecă lungă și puloverele cu dungi sunt printre articolele cele mai căutate în magazinele deţinute de evanghelici.

Cuvântul „evanghelic" avea o conotaţie negativă pentru brazilieni acum câteva decenii. Dar „femeile evanghelice poartă acum aceste haine cu mândrie" a declarat pentru CBS Marcelo Batista, managerul unui magazin cu haine „modeste", convertit de la catolicism în urmă cu 10 ani. Și nu doar femeile evanghelice cumpără din aceste magazine. Potrivit lui Batista, 40% dintre clienţii săi nu sunt evanghelici.

Peisajul religios brazilian a cunoscut schimbări dramatice în ultimii ani. Dacă în 1980, evanghelicii reprezentau puţin peste 6% din totalul populaţiei Braziliei, în 2010, procentul lor ajunsese la 22%, adică circa 42 de milioane de persoane.