Teologi creştini: învierea lui Iisus nu e o iluzie optică

41

Ipoteza învierii ca iluzie optică a fost enunţată de istoricul Thomas de Wesselow, în cea mai recentă carte a sa, „Semnul" (The Sign). Cartea este o o analiză din perspectivă ştiinţifică a Giulgiului din Torino, care se crede că a fost folosit pentru acoperirea trupului lui Iisus Christos, după crucificare, relatează Daily Telegraph.

Argumentul său este acela că ceea ce este relatat în Biblie ca fiind o certitudine pentru apostoli, şi anume învierea, este posibil să fi fost o iluzie. El afirmă că în semi-întuneric şi în durerea pe care o resimţiseră apostolii după moartea lui Iisus, este posibil ca ei să fi confundat imaginea lui Iisus de pe giulgiu cu adevăratul Iisus.

Teologii creştini au reacţionat imediat şi au infirmat că învierea ar fi fost doar o iluzie optică. Pastorul Albert R. Dresibach, Jr. a argumentat într-o lucrare intitulată „Implicaţiile ecumenice ale Giulgiului din Torino" că giulgiul este o dovadă incontensabilă a învierii, în lipsa osemintelor care să demonstreze moartea fizică.

O a doua opinie opusă afirmaţiei controversate este cea a pastorului Billy Graham, care a declarat următoarele pentru Gaston Gazette: „Moartea şi învierea lui Iisus sunt dovada supremă că promisiunile Sale despre rai sunt adevărate şi că vom ajunge într-o zi acolo. El a declarat că este «învierea şi viaţa. Cine crede în Mine va trăi»".

Şi jurnalistul catolic Francis Phillips a susţinut afirmaţiile celorlalţi teologi, într-un articol din Catholic Herald. El a descris afirmaţiile lui de Wesselow ca „eretice şi neconcludente".

În apropierea Paştelui, creştinii din toată lumea meditează la crucificarea şi învierea lui Iisus Christos, precum şi la însemnătatea sacrificiului de pe Golgota, toate aceste teme fiind esenţiale pentru credinţa creştină.