10 ponturi pentru sănătate, culese din întreaga lume

637

O privire atentă la obiceiurile alimentare şi stilul de viaţă al popoarelor lumii ne oferă o înţelegere mai bună a nivelului de sănătate pe care putem să-l obţinem dacă urmăm câteva sfaturi simple, arată un articol al cotidianului Adevărul.

În ceea ce priveşte alimentaţia, popoarele la care trebuie să privim sunt cel islandez, cel indian şi cel din Gambia. Principalul aliment pe care îl consumă islandezii este peştele, bogat în acizi graşi omega 3. Omega 3 este un aliat foarte bun împotriva bolilor cardiovasculare şi a obezităţii şi ajută la o funcţionare mai bună a neuronilor. Un islandez consumă, în medie, 100 de kilograme de peşte în fiecare an.

Un aliat împotriva kilogramelor în plus vine din India: este vorba de alimentele condimentate. Din cauza faptului că acestea sunt picante, sunt mâncate încet şi determină un consum mare de apă, ceea ce este benefic pentru scăderea ponderală. În plus, capsaicina din ardeii iuţi ajută la arderea grăsimilor, în timp ce turmericul, ingredient-cheie în curry, conţine curcumină, cu rol în suprimarea dezvoltării ţesutului adipos.

Al treilea aliment benefic pentru organism sunt alunele, foarte populare în Gambia. Alunele sunt într-atât de apreciate încât reprezintă un substitut foarte bun pentru carne, scăzând riscul hipertensiunii arteriale, echilibrând metabolismul şi luptând împotriva diabetului, arată cercetătorii de la Harvard Medical School. În plus, alunele sunt o sursă de grăsimi vegetale bune şi conferă o senzaţie de saţietate pentru mai mult timp.

În ceea ce priveşte alte obiceiuri alimentare, ţările spre care putem privi sunt Mexicul şi Japonia. Mexicanii obişnuiesc să mănânce puţin la cină, ceea ce ne ajută să ne menţinem silueta, dar şi să prevenim refluxul gastroesofagian. Pe de altă parte, pentru a nu consuma o cantitate prea mare de alimente, japonezii obişnuiesc să se ridice de la masă înainte de a se sătura. Japonezii consideră că, pe o scară de la unu (flămând) la zece (sătul), un om ar trebui să se oprească din mâncat atunci când ajunge la patru.

Pentru o viaţă sănătoasă, olandezii ne învaţă să rezolvăm activităţile zilnice folosind bicicleta, brazilienii ne învaţă să petrecem cât mai mult timp cu prietenii pentru îmbunătăţirea tensiunii arteriale şi relaxarea organismului, iar chinezii ne învaţă să medităm pentru reducerea riscului de infarct, de atac cerebral şi pentru scăderea anxietăţii şi depresiei.

În plus, polonezii obişnuiesc să gătească mai mult şi să mănânce acasă, ceea ce nu doar că îi ajută să economisească bani, ci şi să mănânce un număr mai mic de calorii, iar spaniolii dorm după amiază, obicei benefic pentru sistemul imunitar şi cel nervos, reducând stresul.