Agenţia de modelling care sfidează stereotipurile din lumea modei

821

Când te gândești la un model, probabil îţi închipui o persoană de o frumuseţe radiantă, cu picioare lungi, corp subţire și fără cusur. Nu la aceleași standarde se raportează însă agenţia londoneză Anti-Agency, care se concentrează asupra personalităţii modelelor pe care le aleg și ignoră stereotipurile promovate în industria modei.

„Nu căutăm modele stereotipe, căutăm băieţi și fete cu o personalitate puternică, cu stil, carismă și hobby-uri interesante; întregul pachet”, au declarat fondatoarele companiei, Lucy Greene și Pandora Lennard, pentru Daily Mail. Toate modelele alese sunt frumoase, însă sunt diferite faţă de cele pe care le vedem la prezentările de modă. Acestea pot avea mărimi care variază de la măsura la haine 34 la 42 și ca înălţime de la 1,64 de metri, până la 1,88 metri.

În cadrul procesului de recrutare, modelele nu trebuie să aducă portofolii sau „book”-uri profesionale, așa cum se practică de regulă. „Pentru noi, modelele ar trebui înscrise în funcţie de personalitatea lor, nu pe baza unei grămezi de poze în care apar îmbrăcate în feluri diferite. Trebuie să le reamintim celorlalţi că trimitem la castinguri fete și băieţi care sunt oameni reali, nu doar cărăuși de haine!”, punctează Lennard într-un interviu pentru The Daily Beast.

Pe site-ul agenţiei este precizat, de asemenea, că sunt căutate „persoane care ar fi putut ajunge modele, dar au decis să nu devină, pentru persoane care sunt prea cool pentru a fi modele și pentru oameni cu vieţi reale, pe punctul de a reuși în muzică, modă, artă, ilustrare și industrii creative”. Modul de înscriere pentru un viitor interviu de recrutare este, totodată, ușor atipic. Cele două fondatoare ale agenţiei le cer persoanelor interesate să trimită câteva poze personale naturale, care nu au fost prelucrate prin programe specializate de editare a fotografiilor, dar și o scurtă descriere personală, legată de interesele proprii. În plus, trebuie inclus și link-ul către pagina personală de Facebook, cel mai probabil în scopul unei documentări mai amănunţite legate de personalitatea, interesele și felul de a fi al aspirantului.

Alison King, o jurnalistă de 24 de ani care colaborează cu Anti-Agency, este de părere că agenţia oferă o experienţă frumoasă a profesiei de model, dezvăluind, totodată, câteva din dificultăţile cu care se poate confrunta o persoană care lucrează în această industrie. „Te gândești «wow, acest lucru e atât de interesant, să ajungi să porţi haine elegante», până când îţi dai seama că aceasta e o industrie, iar tu ești o marfă”, a declarat ea pentru publicaţia Standard.

Compania lui Green și Lennard nu este singura care a făcut un pas important în scopul de a „dărâma” stereotipurile vehiculate în lumea modei și standardele de frumuseţe uneori neraliste, dar intens promovate. Dr. Dannielle Sheypuk a sfidat recent aceste idealuri, devenid prima persoană din istorie care a defilat pe podiumul Săptămânii Modei de la New York într-un scaun cu rotile. De asemenea, multiple campanii, precum cele iniţiate de Global Democracy, Dove Evolution sau organizaţia elveţiană Pro Infirmis au contribuit la reconstruirea conceptului de frumuseţe.

Foto: stockvault.net