Beneficiile unui somn sănătos

981

„Somnul ajută în toate aspectele privitoare la corpul nostru: din punct de vedere molecular, al balansului energiei, la fel de bine ca și în privinţa funcţiilor intelectuale, a vigilenţei și a stării de spirit", spune neurologul Merrill Mitler, citat de News in Health.

„Problema este că, atunci când privim la oamenii bine odihniţi, observăm că aceștia își administrează sarcinile de lucru la un cu totul alt nivel decât cei care nu reușesc să doarmă mai mult de 1-2 ore pe noapte.”

Somnul este esenţial pentru creier, sistemul imun, sistemul cardiovascular și chiar pentru cel respirator. „Somnul influenţează aproape orice ţesut din corpul nostru”, spune și Dr. Michael Twery. „Ne influenţează hormonii de creștere și pe cei de stress, sistemul imun, apetitul, respiraţia, tensiunea arterială și sănătatea cardiovasculară.” Unii dintre acești hormoni ne influenţează chiar și greutatea.

Un somn sănătos constă în 4-5 cicluri, fiecare dintre acestea incluzând perioade de somn profund și de mișcări rapide ale ochilor (atunci când visăm). Deși variază de la persoană la persoană, un somn sănătos se întinde pe durata a 7-8 ore pentru adulţi, 16 ore pentru copii și 9-10 ore pentru adolescenţi.