Cum ne afectează lumina artificială somnul

232

Lumina electrică este una dintre principalele cauze ale tulburărilor de somn, potrivit unui studiu recent, publicat în jurnalul Nature.

Dr. Charles A. Czeisler, M.D., Ph. D., profesor de medicină a somnului la Harvard Medical School explică în acest studiu că în acelaşi fel în care urechile au un rol dublu – acela de a auzi şi acela al echilibrului, la fel şi ochii au o dublă funcţie: aceea a vederii şi a influenţei asupra ritmului circadian sau a ceasului biologic, datorită unui celule din retină sensibile la lumină. Atunci când ochii sunt expuşi la lumină artificială, neuronii care controlează somnul se dezactivează, în timp ce se activează alţii care ne dau senzaţie de nesomn, relatează Huffington Post.

De asemenea, Czeisler atrage atenţia asupra legăturii dintre creşterea consumului de lumină artificială şi creşterea problemelor legate de somn. O altă problemă relativ nouă este legată de lumina LED, care este şi mai rea pentru somn, pentru că celulele din retină reacţionează mult mai bine la lumina albastră sau verde (specifică LED-urilor) şi prin urmare întrerupe producerea de melatonină.

Dr. Michael J. Breus arată faptul că nu numai lumina artificială poate tulbura ciclul de somn, ci şi alte lucruri precum folosirea tehnologiei înainte de culcare, care menţine creierul activ sau aducerea problemelor cotidiene în dormitor. El spunea că dormitorul ar trebui să fie „sanctuarul somnului".