5 abilităţi pentru construirea succesului personal şi profesional

2507

Indiferent că vorbim de viaţa personală sau de cea profesională, pentru a ne atinge obiectivele avem nevoie să ne dezvoltăm câteva abilităţi indispensabile şi care pot fi aplicate cu succes în numeroase situaţii. Îţi propunem câteva astfel de abilităţi care te vor ajuta să îţi clădeşti succesul şi pe care oricine le poate învăţa.

În primul rând, capacitatea de auto-disciplinare şi de concentrare a atenţiei acolo unde este nevoie, notează Marc and Angel, te va ajuta să prioritizezi acele sarcini cu adevărat importante şi să te mobilizezi astfel încât să eviţi acele elemente care îţi distrag atenţia, ori să te preocupi de task-uri neimportante.

La această capacitate de concentrare se adaugă abilităţile de organizare eficientă a timpului care te ajută să păstrezi o ordine în viaţa ta, notează Ask Men. Pentru a evita să te pierzi printre sarcini, să întârzii la întâlniri sau evenimente sau să depăşeşti termenele limită, notează-ţi în fiecare zi task-urile, cu precădere pe cele pe care trebuie să le predai cât mai curând, organizându-ţi întreaga activitate astfel încât să ştii că îţi poţi duce toate proiectele la bun sfârşit. Odată stabilit programul, evită pe cât posibil activităţile care îţi consumă timpul şi nu îţi aduc niciun beneficiu, precum verificarea conturilor de pe reţelele sociale. Nu în ultimul rând, oricât de tentat ar fi să spui că „mai stau cinci minute şi mă apuc”, încearcă să învingi procrastinarea. Învaţă să NU mai laşi pe mâine ce poţi face azi.

Uneori este dificil să iei o decizie, dar dacă vrei să îţi atingi obiectivele, trebuie să îţi dezvolţi capacitatea de a face acest pas. De multe ori, frica de a alege greşit este cea care ne determină să stagnăm, să acceptăm să rămânem unde suntem, ori să îi lăsăm pe alţii să decidă pentru noi. Pentru a deveni mai siguri pe alegerile făcute, putem analiza înainte, atât punctele forte, cât şi punctele slabe ale deciziei, găsind argumentele bine gândite şi logice care o pot susţine. Chiar şi dacă greşeşti, erorile pot fi corectate, iar faptul că ai îndrăznit să îţi asumi răspunderea te va face mult mai vizibil. Oricum, chiar şi atunci când nu iei o decizie, de fapt iei o decizie.

Capacitatea de analiză şi de interpretare critică este, de asemenea, vitală atât în viaţa noastră personală, cât şi în cea profesională. Cu atât mai mult cu cât trăim într-o eră în care suntem pur şi simplu copleşiţi de mesajele îndreptate spre noi, abilitatea de a distinge între mesajele valoroase şi cele care nu au nicio relevanţă, ori însemnătate, devine vitală în orice domeniu.

Relaţionarea cu ceilalţi şi abilităţile de comunicare te ajută să te integrezi cu uşurinţă în diverse cercuri de unde vei putea afla şi împărtăşi idei variate.

Citeşte şi despre cum îţi poţi dezvolta noi abilităţi.