Eliberarea emoţională prin scris ajută la vindecarea fizică

571

Descărcarea emoţională prin scris poate ajuta o persoană să depăşească evenimente dureroase sau traumatizante, dar această metodă poate să vindece chiar şi rănile fizice, susţin cercetătorii din Noua Zeelandă, citaţi de Time.

Studiul condus de Elizabeth Broadbent, lector specializat în psihologia sănătăţii la Universitatea din Auckland a analizat un grup de 49 de adulţi sănătoşi, cu vârste cuprinse între 64 şi 97 de ani. Timp de trei zile, o jumătate din participanţi au fost rugaţi să îşi rezerve aproximativ 20 de minute zilnic pentru a aşterne pe hârtie povestea celor mai traumatizante momente trăite, dar şi detalii despre cum s-au simţit atunci, sentimentele pe care le-au experimentat şi alte astfel de informaţii pe care nu le-au mai împărtăşit nimănui. Cealaltă parte a voluntarilor a scris în schimb despre planurile pe care şi le-au făcut pentru următoarea zi, fără a include însă sentimentele sau opiniile lor.

După două săptămâni de la începerea experimentului, tuturor participanţilor li s-a efectuat o biopsie cutanată, care le-a lăsat o rană pe mână. Această rană a fost fotografiată după o săptămână, la intervale de trei, cinci zile, până la vindecarea completă. Oamenii de ştiinţă au constatat că 76% dintre participanţii care au scris despre propriile sentimente s-au vindecat complet fupă 11 zile, spre deosebire de doar 42% din voluntarii din celălalt grup.

O posibilă explicaţie a acestui fenomen, spune Broadbent, este faptul că scrierea despre evenimentele traumatizante poate ajuta pacienţii să doarmă mai mult. Ea notează că acele persoane care au dormit cel puţin şapte ore în majoritatea nopţilor au experimentat o însănătoşire mai rapidă decât cei care au dormit mai puţin. Privarea de somn micşorează nivelul hormonului de creştere, cu rol important în refacerea după rănire.

Rezultatele ar putea să nu fie însă valabile pentru toată lumea. Un studiu recent nota că persoanele stoice, dotate cu tărie sufletească, care au fost rugate să se confeseze prin scris şi să vorbească despre trauma lor, au experimentat o creştere a gradului de anxietate. În schimb, persoanele care afişau în general o deschidere emoţională, au înregistrat o scădere a nivelului de îngrijorare. Această metodă de descărcare ar putea da deci diferite rezultate, în funcţie de modalitatea diferită a fiecăruia de a face faţă situaţiilor stresante şi de a se elibera de tensiune.