5 pași spre iertare

1010

De cele mai multe ori ţinem la ranchiună pentru a ne proteja. Aducându-ne mereu aminte de o situaţie care ne-a rănit, reluând-o în minte, răscolind sentimentele negative, prevenim ca o asemenea situaţie să se repete. În realitate, lăsând acele răni deshise ne provocăm și mai multă durere.

Iertarea este unul dintre cele mai puternice instrumente spirituale pe care le avem la îndemână și ne este accesibilă tuturor. Iertarea este sinonimă cu libertatea, o stare fără de care nu putem experimenta fericirea reală. Să ierţi pe cineva nu înseamnă că ceea ce a făcut nu mai este greșit, sau că deodată sunteţi cei mai buni prieteni, ci înseamnă să nu mai permiţi situaţiei să își controleze emoţiile, energia, viaţa.

Autoarea Dawn Gluskin oferă 5 sfaturi practice ca un mini ghid pentru exersarea iertării. În primul rând, trece problema pe o foaie. Scrie în detalii tot ce te supără, care este perspectiva ta, ca și cum i-ai scrie unui prieten. După ce toate emoţiile sunt consumate, încearcă să te pui în locul celeilalte persoane și să empatizezi cu ea. Pasul trei este să îţi imaginezi că ei sunt fericiţi și să te simţi bine cu aceasta. Dă-le drumul și permite-ţi să fii și tu fericit. După ce vei fi fericit vei realiza cât de mult timp ai pierdut pentru că nu ai putut să ierţi și te vei simţi frustrat. Iartă-te pe tine și învaţă că un gând sau un sentiment nu definește o persoană. În ultimul rând, învaţă-ţi lecţia! Fiecare situaţie ne învaţă ceva, în special cele negative.