5 strategii pentru a ierta mai uşor

2163

Ni se întâmplă tuturor să nu reuşim să încheiem capitolul după o ceartă. Sunt situaţii în care persoanele implicate într-un conflict sunt atât de rănite sau de încăpăţânate, încât împăcarea poate veni după ani de zile sau chiar niciodată.

Incapacitatea de a ierta o anumită persoană te poate lipsi de o întreagă serie de oportunităţi şi lucruri cu impact pozitiv asupra vieţii tale, care veneau din acea relaţie, pe care acum faci orice să o eviţi. Cu toate astea, realizarea faptului că trebuie să ierţi persoana respectivă şi acţiunea în sine sunt două lucruri complet diferite. Dacă vrei să exersezi la acest capitol, autoarea-expertă în stres Paula Divos-Laack, oferă într-un blog pe Huffington Post, 5 strategii de pus în aplicare.

În primul rând trebuie să gândeşti empatic. În general, oamenii se concentrează doar la propria furie şi la felul în care au fost rănite. De multe ori însă, într-o ceartă, chiar şi persoana vinovată are partea ei de dreptate şi ar putea trece şi ea printr-o perioadă dificilă în viaţă. Oamenii empatici tind să fie mai altruişti şi să manifeste un interes sincer pentru starea de bine a celorlalţi, ceea ce îi face să poată ierta mai uşor.

Al doilea sfat este să treci pe hârtie gândurile şi sentimentele legate de cearta respectivă. Nu doar că vei simţi un sentiment de eliberare, dar asta te va ajuta să priveşti situaţia dintr-o altă perspectivă, obiectivă.

Fă primul pas. Este mai bine să încerci să rezolvi situaţia, chiar dacă încercarea nu are succes, decât să stai să te întrebi ce ar fi fost dacă ai fi acţionat. Gândul că ai încercat să faci situaţia mai bună vine cu un sentiment de pace interioară.

O situaţie proastă devine groaznică atunci când fiecare din părţi povesteşte mai departe, oricui ascultă, ce s-a întâmplat. Pentru că de multe ori adevărul este la mijloc, dar fiecare expune propria versiune, situaţia se poate deteriora rapid când apelăm la telefonul fără fir.

Iertarea nu este uşoară, în mod special dacă problema este cu adevărat traumatizantă. Lacck propune pentru situaţii speciale contactarea unei terapeut care să te ajute să procesezi sentimentele şi experienţa per total, la un nivel mai profund, în drumul spre vindecare.