Ce spun relaţiile romantice în adolescenţă despre relaţiile de la maturitate

1975

Fetele şi băieţii care încep relaţii şi întâlniri romantice la vârste fragede riscă să aibă mai multe probleme comportamentale şi la şcoală decât alţi adolescenţi de vârsta lor, dar şi să ajungă mai puţin pregătiţi în ceea ce priveşte abordarea problemelor de cuplu la vârsta adultă, notează Wall Street Journal.

Adolescenţii care se angajează în relaţii romantice la vârste prea mici întrerup cursul normal al dezvoltării acestor relaţii, printre altele, potrivit unui nou studiu al Universităţii Toronto (Canada) care se va publica în decembrie în Journal of Adolescence. La începutul pubertăţii începe interesul pentru sexul opus, apoi interacţiunile ocazionale, după care urmează întâlnirile de grup şi, mai târziu, întâlnirile în doi.

Relaţiile timpurii ar putea alimenta deficienţele de abordare a problemelor de cuplu la vârsta adultă. Frustrările de care pot avea parte adolescenţii în urma acestor relaţii pot degenera în probleme emoţionale şi sociale, într-o viaţă sexuală dezordonată, consum de alcool, droguri sau comitere de delicte.

Studiul a fost realizat între anii 1996 şi 2003, pe 698 de elevi, de la 12 şcoli, şi cu o medie de vârstă de 11,8 ani. Ei au fost clasificaţi în trei grupe: adolescenţii „timpurii", care şi-au început întâlnirile la vârsta de 11,6 ani, adolescenţii „la timp", care şi-au început întâlnirile la vârsta de 12, 9 ani şi adolescenţii „târzii", care şi-au început întâlnirile la vârsta de 14,9 ani. Primul grup reprezenta 20% dintre participanţi, cel de-al doilea, 55% şi cel de-al treilea, 25%.

În cadrul primului grup s-a observat un nivel de două ori mai mare al comportamentelor anormale, care cuprindeau minciună, înşelăciune, bătăi, neascultare, absenţă de la ore, comparativ cu celelalte două. La cel de-al treilea grup, odată ce a început interesul pentru sexul opus, celelalte etape au fost parcurse rapid până ce s-a ajuns la întâlnirile în doi, lucru care se pare că nu ar fi avut efecte adverse. S-a mai constatat că elevii care obţineau cele mai bune note făceau parte din al treilea grup.