Barbie cheală, promovată de… Vatican

31

În urma unei campanii de succes pe Facebook, Mattel a decis ca, de anul viitor, nu doar să producă, ci şi să ofere gratuit păpuşi Barbie fără păr fetiţelor americane care fac chimioterapie. Producătorii intenţionează ca fetele să înţeleagă că o femeie fără păr nu trebuie să evite să apară în public şi că pierderea părului nu este un lucru ruşinos. Potrivit companiei Mattel, păpuşa fără păr va fi prietena tradiţionalei Barbie şi va veni cu o colecţie de peruci şi accesorii.

În urma unei campanii de succes pe Facebook, Mattel a decis ca, de anul viitor, nu doar să producă, ci şi să ofere gratuit păpuşi Barbie fără păr fetiţelor americane care fac chimioterapie. Producătorii intenţionează ca fetele să înţeleagă că o femeie fără păr nu trebuie să evite să apară în public şi că pierderea părului nu este un lucru ruşinos. Potrivit companiei Mattel, păpuşa fără păr va fi prietena tradiţionalei Barbie şi va veni cu o colecţie de peruci şi accesorii.

Campania s-a bucurat şi de sprijinul Vaticanului, care a promovat chiar pe prima pagină a cotidianului său oficial un articol care încuraja comercializarea păpuşii în magazine.

L'Osservatore Romano, a solicitat companiei Mattel, producătorul a păpuşii Barbie, să nu se oprească doar la a dona păpuşa în secţiile oncologice pentru copii din spitale, ci şi să o comercializeze în magazine.  

Potrivit Giuliei Galeotti, autoarea articolului, păpuşa ar putea constitui un important ajutor şi pentru fetiţele ale căror mame ori rude suferă efectele chimioterapiei sau care sunt, ele însele bolnave. „De ce Barbie nu se decide să crească o dată pentru totdeauna?", se întreabă Galeotti, îndemnând compania americană să comercializeze păpuşa cheală.

Pe de o parte, articolul enumeră alte iniţiative lăudabile pe care Mattel le-a avut de-a lungul timpului, precum Becky, prietena în cărucior a lui Barbie. Pe de altă parte, autoarea consideră că o Barbie cheală ar îmbunătăţi imaginea de marketing a păpuşii adorate, dar ar înmulţi şi criticile pentru proporţiile ei ireale şi frumuseţea ei „de plastic".