UNICEF folosește social media pentru ajutorarea copiilor malnutriţi din Sahel

111

UNICEF a lansat o campanie socială media de 24 de ore, toată ziua de marţi, pentru a trage un semnal de alarmă asupra crizei de alimente din Africa, care poate duce la moartea a 15 milioane de oameni, dintre care 1 milion sunt copii sub 5 ani.

Numită #SahelNOW, campania le cere utilizatorilor Facebook, Twitter şi din alte reţele media să posteze mesaje pentru a atrage atenţia asupra pericolului în care se află aproximativ 1 milion de copii. De asemenea, Unicef speră ca videoclipul de conştientizare al campaniei, postat pe canalul Youtube UnicefUSA, să fie distribuit de cât mai multe ori pentru a strânge fondurile necesare.

Directorul regional al UNICEF din Sahel, David Gressly, a explicat în ce situaţie se află regiunea, din care fac parte Burkina Faso, Camerun, Republica Chad, Mali, Mauritania, Nigeria şi Senegal. „Este legat de lipsa ploilor din 2011 şi a secetei. Oamenii încearcă să supravieţuiască prin vânzarea lucrurilor personale, a animalelor pe care le au. De asemenea, îşi retrag copiii de la şcoli pentru a face faţă situaţiei", a spus el.

UNICEF estimează că are nevoie de 90 de milioane de euro pentru a hrăni cei 1 milion de copii cu vârsta de sub 5 ani, care vor avea nevoie şi de tratament pentru ameliorarea efectelor malnutriţiei. Până la demararea campaniei, numai 32% din întreaga sumă fusese acoperită de donaţii, dar Secretarul de Stat al SUA, Hillary Clinton, a anunţat recent că printr-o măsură de urgenţă vor fi alocate cele 90 de milioane de euro necesare în Sahel.

Sahelul este centura care se întinde sub Deşertul Sahara, care are un sol arid şi este expusă în fiecare an secetei prelungite.