„Şi Dumnezeu l-a făcut pe fermier" – reclama anului la SuperBowl

40

„Şi în ziua a opta, Dumnezeu s-a uitat la Paradis şi a spus 'am nevoie de cineva care să aibă grijă de el'. Şi Dumnezeu l-a făcut pe fermier." Aşa începe reclama votată ca Spotul Anului în cadrul concursului Ad Blitz.

Cu o structură alcătuită din imagini poetice cu rezonanţă biblică, spotul Ram Truck, creat special pentru difuzarea în timpul campionatului de fotbal american SuperBowl 2013, a fost desemnat cel mai popular în urma voturilor oferite de utilizatorii YouTube pe canalul Ad Blitz.

Pe celelalte cinci locuri din concurs s-au clasat:

2. Budweiser "The Clydesdales" 3. Samsung "The Next Big Thing" 4. Jeep "Whole Again" 5. Hyundai "Team" 

În fiecare an, campionatul Super Bowl nu este doar o competiţie de fotbal american, ci şi una de creativitate în industria publicităţii. În ultimii ani, a devenit o reală tradiţie pentru pasionaţii industriei de publicitate să urmărească reclamele difuzate în pauzele meciului.

În urmă cu trei ani, un alt spot cu implicaţii religioase provoca o controversă de proporţii. Spotul publicitar al organizaţiei Focus on the Family a stârnit reacţii puternice și antagonice.