Media este "impregnată cu stereotipuri sexiste"

614

Concluzia îngrijorătoare la care a ajuns proiectul naţional ALTFEM este că spaţiul audiovizual românesc este impregnat cu stereotipuri sexiste, rolul femeii fiind portretizat de mass media ca oscilând între gospodină şi obiect sexual.

În urma unei analize a reclamelor şi emisiunilor TV, dar şi a materialelor din presa scrisă, organizaţiile care au participat la proiect au concluzionat că imaginea femeii în media nu este suficient de echilibrată pentru a transmite un model sănătos.

Iată câteva dintre principalele idei sintetizate de studiu:

– Bărbaţii sunt mai numeroși în apariţiile TV decât femeile, disproporţia fiind dată de emisiunile de talk show, în care accentul este pus pe viaţa profesională și în care femeile apar foarte rar (12% apariţii femei, 88% apariţii bărbaţi).

– Meseriile de prestigiu sunt în general ocupate de invitaţi bărbaţi.

– În publicitate, acţiunile personajelor din reclame sunt foarte diferite în funcţie de gen. Cele mai multe acţiuni ale femeilor sunt domestice, activităţi zilnice în care ajută bărbatul, sau familia în general, să se simtă mai bine. O altă acţiune cu care sunt asociate femeile este legată de îngrijirea corporală.

– În presa scrisă, disproporţia apariţiilor este mult mai mare decât în emisiunile TV, bărbaţii apărând ca personaje principale în articole, de 3 ori mai mult decât femeile.

(Foto: Adevarul)