Învăţământ revoluţionar care creşte interesul copiilor pentru şcoală

144

O nouă metodă de predare folosind tabletele ar putea schimba modul în care copiii desfăşoară activităţile la şcoală şi le-ar putea creşte interesul pentru a învăţa, susţine ministrul britanic al Educaţiei, Leighton Andrews, notează BBC.

Programul Life (Lifelong Intergenerational Furthering Education) a fost dezvoltat pentru tablete, la şcoala primară Casllwchwr din Swansea, Ţara Galilor şi a fost apoi extins în şcoala Sea View din acelaşi oraş, începând cu luna septembrie a anului trecut.

Directorul şcolii Sea View Primary, Dawn Philips, susţine că rezultatele acestei metode s-au putut observa în interesul crescut al elevilor de a veni la şcoală, de a învăţa şi de a pune întrebări în timpul orelor. Chiar şi stima de sine a copiilor a înregistrat creşteri, notează directorul şcolii. Metoda a stârnit, de asemenea, şi interesul părinţilor şi elevilor.

Ministrul Andrews este de părere că noua metodă este o provocare pentru autorităţile din educaţie, pentru directorii şcolilor şi pentru liderii de consiliu de a îmbrăţişa modelul conceput în Swansea. Aceştia trebuie să realizeze potenţialul transformaţional adus de modelul revoluţionar atins de Casllwchwr, adaugă el.

Directorul şcolii Casllwchwr Primary este de părere că introducerea noilor metode tehnologice este un factor crucial pentru desfăşurarea orelor de curs. El este de părere că „este de neacceptat ca un profesor în zilele noastre să spună „nu mă pricep la ITC" (information technology – tehnologia informaţiei)".

Toţi profesorii implicaţi în acest proiect susţin că nu le-a mai fost dat să vadă o răsturnare de situaţie atât de dramatică şi notabilă în ceea ce îi priveşte pe elevi în timpul activităţilor şcolare.