Universităţile creştine prosperă datorită învăţământului la distanţă

9

Universităţile cu profil creştin sunt cu un pas înaintea universităţilor generaliste, atunci când vine vorba de învăţământ la distanţă, e de părere Richard Garrett, analist în domeniul învăţământului online, în cadrul grupului de consultanţă american Eduventures.

   

    Popularitatea cursurilor online oferite de facultăţile creştine se datorează faptului că acestea şi-au construit programe „mai degrabă generice, care nu au o afiliere strictă cu un anumit grup demografic sau cu un sistem de credinţe," apreciază Garrett.

    Investiţiile masive în domeniul online au permis instituţiilor de învăţământ american să înmatriculeze mult mai mulţi studenţi decât ar fi fost posibil doar în campusul fizic. Un exemplu oferit de USA Today este Universitatea Grand Canyon, din Statele Unite, una dintre universităţile creştine cele mai prolifice în mediul online. Aflată la un pas de faliment, universitatea a fost revitalizată de oferta la distanţă şi numără astăzi 36.000 de studenţi, dintre care 90% sunt înmatriculaţi pentru cursurile la distanţă.

    Popularitatea învăţământului la distanţă creşte şi deoarece publicul ţintă al universităţilor creştine este risipit pe tot globul, în vreme ce oferta academică este concentrată din punct de vedere geografic, cele mai multe centre educaţionale de acest fel aflându-se în Statele Unite.

    Cei care caută acest tip de educaţie sunt interesaţi, pe lângă filosofia care stă la baza instituţiei, de posibilitatea de a exersa practic cunoştinţele teoretice. Facultăţile creştine au numeroase conexiuni cu organizaţii care activează în sprijinul comunităţii, facilitând accesul studenţilor la aplicarea cunoştinţelor dobânite în şcoală.

    Un student român care prospectează admiterea la o universitate creştină din Statele Unite ar trebui să se pregătească pentru un proces destul de anevoios, care poate dura până la 18 luni. Deşi cerinţele de admitere variază de la facultate la facultate, cele mai multe solicită candidaţilor să aibă rezultate bune la testele de competenţă lingvistică (TOEFL) şi la cele de cultură generala (SAT, ACT, GRE, GMAT), să deţină scrisori de recomandare din partea unor profesori şi/sau angajatori şi să anexeze CV-ului – avantajat în special de activităţile extracuriculare – un eseu de motivaţie.