Kony 2012 – campania Cover the Night eșuează lamentabil

15

Kony 2012 Cover the Night nu a reușit să scoată oamenii în stradă. Campania considerată cel mai mare succes din istoria clipurilor virale nu a reușit să spargă bariera virtuală și să depășească graniţele Internetului, deși își propusese ca în noaptea vineri spre sâmbătă să umple orașe din America de Nord, Europa și Australia cu postere și mesaje referitoare la Kony.

Operaţiunea internaţională de distribuire de afișe, pliante și pancarte cu faţa și numele lui Kony, care a avut loc în noaptea de vineri spre sâmbătă, 20 aprilie a eșuat. Prea puţini oameni s-au mobilizat să ducă la bun sfârșit ceea ce se dorea a fi o campanie pentru a-l face pe Kony „vedetă", astfel încât cât mai mulţi oameni să știe cine este și că trebuie prins.

Mesaje în social media radiografiază eșecul unei campanii mamut: „Ce s-a întâmplat cu tamtamul Kony 2012?"; „Kony e moda lunii trecute", notau doi utilizatori Twitter.

„Tăcerea din jurul #Kony'12 e interesantă," nota alt utilizator citat de The Guardian. „E un amestec între jena mută a foștilor suporteri și tăcerea infatuată a detractorilor."

După succesul fulminant înregistrat de campania Kony 2012, liderii organizaţiei Invisible Children au avut de răspuns unui munte de critici şi de reproşuri.