Moartea televiziunii, o realitate la doar 5 ani distanţă

136

Peste aproximativ 5 ani de zile televiziunea o să fie un serviciu pe cale de dispariţie, conform statisticilor ultimului referendum din Statele Unite şi analiştilor de la Credit Suisse. Tinerii pur şi simplu nu mai sunt interesaţi să se aboneze la furnizorii de televiziune prin cablu sau satelit.

Deşi rata de penetrare a serviciilor de televiziune tradiţională este încă ridicată în Statele Unite (83%), analişii prevăd o scădere în viitor care nu are legătură directă cu recesiunea economică. Factorul decisiv de influenţă este rezistenţa din ce în ce mai scăzută în faţa noilor produse IT, de tipul Ipad, Tv pe internet, sau alte surse video wireless.

Stefan Anninger, analist de la Credit Suisse a arătat într-un raport că, în 2012, numărul abonaţilor pentru serviciile TV va scădea cu 200.000, având în vedere că din 1,8 milioane de gospodării formate în ultimul an, doar 16,9 la sută au cerut să fie conectate la serviciile de televiziune prin cablu.

Raportul lui Anninger care prevede un uriaș declin pentru viitorul televiziunii, ridică un semn de întrebare pentru agenţiile de publicitate şi pentru celelalte mari companii de media.

Pentru a prevedea cum se va desfăşura acest proces de declin, analiştii au comparat situaţia cu istoria recentă a declinului telefonului clasic, prin cablu. În 2004, toţi americanii foloseau acest tip de telefon şi nu s-au făcut studii despre familiile care deţineau numai telefoane mobile. Lucrurile s-au schimbat însă în anul 2005 când, la referendum, s-a înregistrat şi procentajul familiilor care deja nu mai foloseau decât telefoane mobile. Rezultatul a fost un procent de 7,3 la sută, care a tot crescut în fiecare an, ajungând la aproape 30 la sută în anul curent.

Declinul telefoniei cu fir a avut nevoie doar de 5 ani. În prezent, una din trei case nu are telefon fix, iar cei care îl au nu îl consideră atât de important ca pe un telefon mobil şi îl folosesc doar ca număr de rezervă.

Oamenii de afaceri şi companiile care sunt legate de televiziune urmăresc deja de o vreme abandonul televizorului în favoarea unor servicii prin internet precum Netflix sau YouTube.

Astăzi, tinerii au la dispoziţie produsele unei tehnologii din ce în ce mai avansate şiconsideră că nu mai au motive să plătească servicii TV. Noua generaţie „dezvoltă o cultură video bazată pe Internet unde găsesc majoritatea lucrurilor pe gratis şi consideră plata TV-ului inutilă. Ne este teamă că unii dintre aceşti consumatori vor găsi televiziunea mult mai puţin relevantă pentru viaţa lor, decât adulţii din ziua de azi", crede Anninger.

Surse: Business Insider. AdAge