Strategii naturale împotriva depresiei

1345

Momentele depresive ne încearcă pe toţi măcar o dată în viaţă. Atunci când nu sunt severe și nu impun urmarea unui tratament medicamentos, aceste tulburări pot fi înlăturate cu ajutorul unor remedii naturale.

Stilul de viaţă influenţează major starea de spirit, de aceea, o dietă sănătoasă, alături de sport și respectarea programului de somn contribuie la diminuarea stărilor de depresie, scrie Web MD. Alimentele bogate în acid folic (precum avocado, citricele, broccoli, fasolea, nucile sau morcovii) și cele cu un conţinut crescut de acizi grași omega-3 (ton, seminţe de in, soia, varză de bruxelles) sunt recomandate atunci când te confrunţi cu astfel de episoade.

De asemenea, sportul contribuie la creșterea nivelului de endorfine, denumite și „moleculele fericirii". Practicate în fiecare zi, exerciţiile fizice ajută la reducerea stărilor de stres și depresie, dar îmbunătăţesc și calitatea somnului, un alt element esenţial pentru înlăturarea stărilor depresive. Iar în ceea ce privește dormitul, privarea de odihnă poate contribui la alimentarea depresiei, de aceea, urmarea sfatului specialiștilor de a dormi între 7 și 9 ore pe noapte este esenţială.

Implică-te într-o activitate nouă. „Atunci când ne provocăm să facem ceva diferit, se produc schimbări chimice în creier", susţine dr. psihiatru Ian Cook, directorul Programului Clinic pentru Cercetarea Depresiei de la UCLA. Mai exact, apar modificări ale nivelului dopaminei, unul din hormonii fericirii, explică specialistul.

Discuţiile pe marginea motivelor care îţi trezesc stările de depresie pot fi, de asemenea, utile în înlăturarea tulburărilor, susţine dr. Manny Alvarez, într-un articol pentru Fox News. Consultarea unui specialist în psihiatrie sau a unui consilier în dezvoltare personală te poate ajuta în momentele depresive, scrie dr. Lissa Rankin, pentru Psychology Today. Uneori însă, chiar și confesarea problemelor unui prieten apropiat și de încredere poate fi benefică în acest sens.