Un studiu demonstrează de ce oamenii, nu lucrurile, ne fac fericiţi

173

Nu posesiunile materiale ne aduc fericirea a demonstrat, într-o manieră inedită, un studiu suedez publicat în jurnalul de specialitate Cyberpsychology, Behavior, and Social Network. 

Cercetătorii de la Academia Sahlgrenska și de la Universitatea Lund au analizat 1,5 milioane de cuvinte din articolele publicate în 2010 într-un ziar local din Suedia. Experţii au vrut să observe care sunt acele cuvinte care apăreau cel mai des (dar și cel mai rar) în textele care conţineau termenul fericire.

În urma rezultatelor a reieșit că termenii asociaţi cu oamenii, de la pronume precum „tu” sau „eu”, persoane apropiate ca „bunica” sau „mama” și până la jucători din Cupa Mondială de Fotbal, ca „Zlatan” sau „Drogba”, au apărut mai frecvent în articolele care conţineau și cuvântul „fericire”. Pe de altă parte, însă, termenii care desemnau sume de bani, precum „milioane” sau „miliarde”, nume de gadgeturi populare ca „iPhone” sau chiar numele unor brand-uri  ca „Google” sau „Windows” au apărut foarte puţin sau chiar deloc alături de „fericire”.

„Sugerăm că rezultatele noastre reflectă o teorie colectivă a fericirii, adică o imagine comună sau un acord între membrii unei comunităţi despre ceea ce îi face pe oameni fericiţi – oamenii, nu lucrurile”, punctează oamenii de știinţă.

Unul dintre cercetători, Danilo Garcia, specialist în psihologie la Centrul de Etică, Justiţie și Sănătate Mintală de la Academia Sahlgrenska, a declarat că „acest lucru nu înseamnă că lucrurile materiale te fac nefericit, doar că nu par să vină în același context ca și cuvântul ‘fericire'”, citează Eurek Alert.