Satira „No woman, no drive” face furori pe reţelele sociale

36

În doar patru zile a reușit să strângă aproape 7 milioane de vizualizări. Clipul „No woman no drive", un remake satiric al cântecului lui Bob Marley „No woman no cry" a făcut valuri pe reţelele sociale, asigurând totodată popularizarea unui mesaj social pentru egalitatea dintre sexe în Arabia Saudită.

Clipul, creat și postat de Fageeh Hisham, artist și activist social, nu a fost conceput ca o campanie de sensibilizare, ci doar ca o satiră. Mai mult, Fageeh a spus jurnaliștilor de la Euronews că a fost uimit de impactul pe care l-a avut cântecul lansat în glumă. Fageeh spune că, tocmai pentru că nu a avut intenţia să genereze o campanie de sensibilizare a publicului, nici nu se teme de o eventuală reacţie a autorităţilor saudite. „Cred că cel mai important lucru este că în străinătate se poate înţelege că arabii și saudiţii pot avea un simţ al umorului", a mai spus Fageeh.

Optimismul lui Fageeh ar putea fi întemeiat, chiar dacă are un contracorespondent în istoria recentă. În 2011, activista socială Manal Al-Sharif a stat în arest nouă zile pentru că a postat online un videoclip în care conducea. Mai mult, la nivelul Ministerului de Interne saudit există o politică de interzicere a oricărei expresii de disidenţă politică, inclusiv în mediul online.