Tot mai mulţi români renunţă la TV prin cablu

44

Tot mai mulţi români renunţă la abonamentul TV prin cablu. Analiștii spun că lipsa banilor, emigrarea, favorizarea Internetului și modificările de comportament social sunt principalele motive aflate în spatele acestei schimbări. Cifrele de vânzări ale retailerilor de electronice arată însă că românilor le place încă să se uite la TV și sunt dispuși să cheltuiască pentru asta.Companiile care furnizează televiziune prin cablu au pierdut anul acesta circa 90.000 de abonaţi. Din 2006 până în prezent, numărul românilor care plătesc abonament pentru a viziona programe TV transmise prin reţelele de cablu a scăzut cu aproximativ 300.000. Nu mai puţin de 127 din cele 593 de companii de cablu au intrat în faliment anul trecut şi doar 40% din companiile active pe piaţă au înregistrat profit, potrivit ziarului Adevărul.Explicaţia oferită de Cătălin Marinescu, de la Autoritatea Naţională pentru Administrare și Reglementare a fost că „probabil erau utilizatori ai mai multor servicii şi au renunţat datorită situaţiei economice focalizându-se pe un singur serviciu."Problema banilor apare însă în altă lumină pentru sociologii de la GfK, care au estimat, în urma unui studiu naţional, că românii au cheltuit în trimestrul al treilea pe televizoare, frigidere, telefoane mobile şi aparate foto 305 milioane euro, cu 10% mai puţin ca anul trecut în aceeaşi perioadă, dar mai mult cu aproape 40 de milioane, comparativ cu al doilea trimestru din acest an.Același studiu, citat de ziarul Gândul relevă o tendinţă a consumatorilor spre achiziţionarea unui LCD ca al doilea televizor.