Nutrienţii necesari femeilor odată cu înaintarea în vârstă

857

Odată cu înaintarea în vârstă, femeile sunt supuse riscului de a se confrunta cu diverse afecţiuni cardiologice, bolile de inimă fiind cunoscute ca principală cauză a decesului în rândul acestora.

Pentru a preveni bolile cardiovasculare, dar şi afecţiuni cronice ca diabetul, osteoporoza, cancerul de sân şi hipertensiunea, specialiştii recomandă folosirea unor nutrienţi cheie, care sunt mai mult decât eficienţi în ceea ce priveşte sănătatea, relatează myhealthnewsdaily.com.

Conform unui studiu citat de acelaşi site şi publicat in iulie 2012 de către New England Journal of Medicine, vitamina D, consumată în doze semnificative, poate reduce cu 30% riscul fracturilor la şold în cazul femeilor vârstnice.

Calciul ajută corpul să producă noi celule osoase, însă după apariţia menopauzei această capacitate scade. De aceea, femeile ar trebui să consume zilnic alimente bogate în calciu (tofu, soia, cereale, varză, brocoli etc.), completând aportul asigurat de acestea prin suplimentele de calciu.

Capacitatea organismului de a absorbi vitamina B12 descreşte odată cu înaintarea în vârstă a femeior, iar lipsa acesteia predispune la anemie, oboseală accentuată, pierderi de memorie, depresie şi demenţă. Persoanelor care sunt adepte ale dietei vegetariene sau vegane le este indicat de către specialişti să îşi administreze regulat injecţii de vitamina B12.

Vitamina B9 este utilă femeilor atât în perioada sarcinii, cât şi pe durata procesului de îmbătrânire, deoarece ajută la crearea celulelor roşii în sânge. Un nivel scăzut de acid folic este asociat cu anemia, scăderea în greutate, slăbiciune generală a organismului, dureri de cap şi cantitate mică de homocisteină în sânge, factor de risc pentru bolile de inimă.