Inedit: Un panou publicitar „produce” apă potabilă într-o regiune secetoasă

119

Universitatea de Inginerie şi Tehnologie din Lima (Peru), care s-a deschis doar în urmă cu un an, a apelat la o agenţie de publicitate pentru a atrage „tineri creativi" care să le devină studenţi. Însă panoul publicitar plasat lângă capitala ţării a ajuns să aibă un impact mult mai mare decât cel sperat, întrucât acesta este capabil să furnizeze 96 de litri de apă potabilă pe zi, într-o regiune secetoasă în care apa este un lux.

Pentru realizarea panoului, cercetătorii de la Universitate şi-au unit forţele cu o echipă de la agenţia de publicitate Mayo Peru DraftFCB. Astfel, specialiştii şi-au pus imaginaţia în acţiune şi au demonstrat că este posibil ca ingineria şi tehnologia să rezolve problemele societăţii.

Panoul publicitar reuşeşte să absoarbă umiditatea din aer (care se ridică la aproximativ 98%) şi să o transforme în apă, cu ajutorul unor condensatoare şi filtre. Apoi, apa este stocată în rezervoare aflate în partea superioară a structurii şi este disponibilă printr-o ţeavă cu robinet aflată la bază. Sistemul costă 1.200 de dolari americani, potrivit BBC.

Panoul a produs până acum 9.000 de litri de apă, în medie 96 de litri pe zi, şi deserveşte locuitorii din satul Bujama, la sud de Lima, care este aproape un deşert şi unde oamenii au acces limitat la apă potabilă.