Pericolele noilor tehnologii, necunoscute de părinţi

153

Modul în care copiii folosesc smartphone-urile sau tabletele este de cele mai multe necunoscut de părinţii lor, arată un studiu realizat de cercetători britanici. Iar pericolele cu care se confruntă copiii atunci când le utilizează sunt mai mari decât se aşteaptă părinţii.

Deși 90% dintre părinţii care au participat la sondajul realizat de BBC Learning, în cadrul Zilei pentru Siguranţă pe Internet, au discutat cu copiii lor despre modul în care pot utiliza în siguranţă noile tehnologii, majoritatea au recunoscut că le permit copiilor să le folosească nesupravegheaţi. Astfel, aștepările lor cu privire la pericolele cu care se confruntă copiii lor au fost mai mici decât realitatea.

Motivul pentru care părinţii nu iau atât de mult în serios aceste pericole nu este reaua-voinţă, ci faptul că părinţii nu înţeleg noile tehnologii. „Mulţi copii de școală primară știu mai multe despre internet decât părinţii lor", declară Tim Wilson în cadrul unui studiu realizat de organizaţia ISC2, care ajută școlile să educe copiii în ceea ce privește siguranţa pe internet.

Sunt însă pericole pe care părinţii le conștientizează, dar își consideră copiii feriţi de acestea. „Din păcate, niciunul dintre noi — indiferent de vârstă — nu este imun la pericolele din mediul online. Atunci când copiii folosesc smartphone-uri sau tablete, accesează același internet ca și noi, cu aceleași riscuri", a declarat Tony Neate, director executiv al Get Safe Online, pentru BBC. Și, deși majoritatea părinţilor consideră necesare sistemele de restricţionare a accesului la diferite site-uri și aplicaţii, mai puţin de jumătate decid să le instaleze pe smartphone-urile copiilor lor.

Pericolele la care sunt expuși copiii nu se rezumă însă la utilizarea internetului, ci și la jocurile nepotrivite pentru vârsta lor, la utilizarea gadgeturilor de la vârste foarte mici și la dependenţa de acestea, dar și deficienţe în dezvoltarea normală. În acest sens, un alt studiu relevă că mai mulţi copii cu vârste cuprinse între 2 și 5 ani știu mai degrabă să se joace pe un smartphone decât să își lege șireturile. „Acești copii înţeleg algoritmi și folosesc diverse tehnologii, dar nu sunt capabili să facă un nod", declară Garry Kibble pentru The Telegraph, în încercarea de a atrage atenţia asupra unor aspecte mai puţin evaluate, și anume carenţele în abilităţile funcţionale provocate de utilizarea în exces a noilor tehnologii.

 Sursă foto: Intel Free Press