Preşedintele Google: În 2033, identitatea virtuală va putea fi cumpărată

217

În noua sa carte Noua epocă digitală, Eric Schmidt, preşedintele Google, face câteva previziuni cu privire la viaţa omului în 2033. În afară de modificările previzibile, legate în mod direct de dezvoltarea gadgeturilor şi a noilor tehnologii, Schmidt pune un accent deosebit pe identitatea online.

Cartea, care a fost lansată pe 23 aprilie şi scrisă în colaborare cu Jared Cohen, şeful diviziei Google Ideas, arată că identitatea personală va fi alcătuită dintr-un profil oficial, care va curprinde toate informaţiile personale, de situaţia abonamentelor la publicaţii sau posturi TV, dar şi totalitatea informaţiilor distribuite în reţelele sociale (Facebook, Twitter, Skype, Google+). Paginile vor putea fi verificate şi chiar reglementate de guvern.

De aceea, identitatea va deveni mai degrabă un produs. Prin urmare, oamenii vor fi martorii unei „explozii de companii care se vor ocupa cu gestionarea intimităţii şi a reputaţiei", scrie Schmidt, pentru The Guardian.

Însă există şi dezavantaje ale acestei schimbări, şi anume că liderii de orice tip vor putea elabora strategii mai ample pentru controlarea acestei indentităţi. În plus, va apărea şi o piaţă neagră a identităţilor, unde oamenii vor putea cumpăra şi vinde identităţi reale sau inventate.