Yahoo! va scana mail-urile pentru a oferi publicitate targetată

88

Începând cu 3 iunie, Yahoo! renunţă la varianta clasică de e-mail şi îi obligă pe utilizatori să accepte o nouă politică de confidenţialitate care permite examinarea mesajelor pentru targetarea publicitară, notează Tech Crunch.

Prin acceptarea noilor Termeni de Utilizare a Serviciului (TOS) ai Yahoo Mail, utilizatorul îşi dă acordul pentru ca mesajele sale din inbox să fie scanate pentru a primi „caracteristici ale produsului, publicitate relevantă şi protecţie împotriva abuzurilor". Deşi userii pot seta contul astfel încât să nu primească mesaje publicitare contextuale sau pe baza intereselor prin intermediul Ad Interest Manager-ului Yahoo, scanarea mesajelor din căsuţa de mail nu este opţională, iar cei care nu doresc să le fie examinate mesajele vor fi nevoiţi să renunţe la serviciu. Opţiunile propuse de companie pe pagina Yahoo Help pentru cei care nu doresc ca mesajele lor să fie studiate sunt fie descărcarea e-mailului folosind IMAP (care permite accesul la căsuţa de corespondenţă virtuală folosind un alt program, precum Outlook, Mac Mail sau telefonul mobil) sau închiderea definitivă a contului Yahoo Mail. Cei care vor să renunţe la serviciu, dar sunt utilizatori premium, vor primi contravaloarea sumei plătite, în funcţie de consumul făcut.

O nouă versiune de e-mail a Yahoo! a fost lansat anul trecut în luna decembrie, notează Tech Crunch. În luna aprilie a acestui an, compania a anunţat că va renunţa la serviciul clasic de e-mail, fără însă a menţiona despre o schimbare a termenilor, condiţiilor şi a politicii de confidenţialitate. Vestea legată de aceste modificări a fost adusă la cunoştinţa utilizatorilor abia în momentul în care userii variantei clasice au fost informaţi de necesitatea upgrade-ului.

Scanarea mesajelor e-mail nu este însă o practică nouă. Gmail, serviciul de e-mail al Google, examinează mesajele pentru targetarea publicitară.