Studiu: Rezultatele şcolare depind de atmosfera din familie

197

Relaţiile familiale influenţează succesele şcolare ale copiilor mai mult decât cititul, scrisul şi aritmetica, susţin cercetătorii de la Universitatea Notre Dame. Copiii proveniţi din familii unite, în care membrii familiei obişnuiesc să fie amabili unii cu alţii şi în care problemele sunt rezolvate, au şanse mai mari să se descurce mai bine la şcoală, susţine profesorul de psihologie Mark Cummings.

   

    Copiii care trăiesc în familii dezbinate, în care nu se bucură de afecţiune, tind să aibă rezultate şcolare mai slabe. „Adeseori, ei încep şcoala cu un comportament mai distrugător, cu un nivel ridicat de agresivitate şi cu dificultăţi de cooperare", susţine profesorul Cummings.

    Familiilor disfuncţionale li se adaugă, între factorii determinanţi ai rezultatelor şcolare negative, sărăcia şi aşezarea şcolilor în zone cu nivel de infracţionalitate sporit, notează sciencedaily.com.

    Studiul a analizat viaţa a 300 de familii (cu copii în jurul vârstei de 6 ani), pe parcursul unei perioade de trei ani.