Sondaj: 70% dintre protestanţii americani cred că Dumnezeu le dorește „prosperitatea financiară”

88

Majoritatea protestanţilor americani care participă regulat la serviciile divine ale unei biserici sunt încredinţaţi că este voia lui Dumnezeu ca ei să fie prosperi din punct de vedere material. Mult mai puţini sunt de părere că, pentru a primi binecuvântarea lui Dumnezeu, este nevoie ca și ei să manifeste generozitate. Acestea sunt concluziile unui sondaj LifeWay Research.

Cercetarea bazată pe intervievarea a 1.010 respondenţi membri ai unei biserici protestante sau creștină neconfesională a descoperit că 69% dintre ei sunt convinși că „Dumnezeu vrea ca ei să prospere financiar”, în timp ce doar 20% nu sunt de acord cu această idee.

Circa 38% dintre respondenţi declară că „biserica mea învaţă că, dacă dau mai mulţi bani bisericii sau organizaţiilor caritabile, Dumnezeu mă va răsplăti cu binecuvântări”. Mai mulţi (57%) sunt cei care nu sunt de acord cu această afirmaţie, însă studiul a observat o discrepanţă confesională aici. Majoritatea (53%) credincioșilor penticostali sau membri ai confesiunii „Adunările lui Dumnezeu” sunt de acord cu afirmaţia amintită.

Dintre toţi credincioșii, doar 26% cred că, „pentru a primi binecuvântări materiale din partea lui Dumnezeu, trebuie ca și eu să fac ceva pentru El”. În schimb, 70% dintre respondenţi spun că nu există o legătură între cele două.

„Un grup semnificativ de biserici creștine pare să își înveţe credincioșii că donaţiile atrag o recompensă financiară divină”, a comentat pe marginea rezultatului Scott McConnell, director executiv la LifeWay Research. Chiar dacă „numeroși lideri evanghelici de prestigiu au condamnat public evanghelia prosperităţii”, totuși „cei care cred în ea sunt destul de mulţi”.

Evanghelia prosperităţii este atât de tentantă încât chiar și o femeie teolog care și-a investit ani buni cercetând influenţa acestui curent a fost la un pas să îl adopte atunci când s-a descoperit bolnavă de cancer. Femeia își relatează onest și tulburător experienţa prin care a descoperit că „Darul lui Dumnezeu pentru omul îndurerat, pentru cel care a pierdut ce avea mai scump, pentru cel strivit de durere este El Însuși. Orice altceva ne-am putea dori ar fi infinit mai puţin.” O puteţi descoperi citind analiza ST Războiul minţii pe timp de pace.