Munca şi carierismul afectează sănătatea şi familia

147

    Preşedintele Barack Obama promovează un program flexibil şi politici de muncă în favoarea familiei. Angajaţii ar trebui evaluaţi „după rezultatele pe care le obţin, nu după timpul pe care îl înregistrează".

    Companiile care dau dovadă de flexibilitate pot creşte prin aceasta productivitatea şi pot reduce absenteismul. Agenţiile federale trebuie să devină nişte modele, promovând politici precum locuri de muncă mobile şi orare flexibile pentru angajaţi, a mai declarat preşedintele american.

    Declaraţiile au fost făcute la conferinţa „Most Powerful Women Summit", organizată de publicaţia Fortune şi adresată femeilor care lucrează în domeniul afacerilor. În acest an, cu ocazia celei de-a XII-a ediţii a evenimentului, s-au reunit sute de femei care au o carieră de succes în domenii precum educaţia, managementul afacerilor şi chiar filantropia, conform Associated Press.

    Și angajaţii români se confruntă cu probleme privind echilibrul între viaţa profesională şi cea personală. Un studiu realizat de compania Pricewater­houseCoopers arată că patru din zece români doresc un raport mai echilibrat între viaţa profesională şi cea privată. Este efectul presiunii pe care o resimt angajaţii, cărora „li se cere să facă mai mult, cu mai puţine resurse”, a declarat Peter de Ruiter, lider al Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică al PwC România. Ruiter îi avertizează pe angajatori să acţioneze cu precauţie pentru a se evita un exod al forţei de muncă, conform Adevărul.

    Atmosfera de la locul de muncă este esenţială pentru o bună sănătate. Un studiu realizat de Gan Wenqi, de la Universitatea din Columbia, a arătat că locurile de muncă poluate fonic cresc riscurile unor boli ale inimii. Persoanele care lucrează în locuri zgomotoase pentru o perioadă de cel puţin un an şi jumătate prezintă un risc de trei ori mai mare de a se îmbolnăvi de inimă decât cei care lucrează într-un mediu liniştit. Atacurile de cord şi durerile puternice în piept se numără printre riscurile asumate de angajaţii care lucrează în medii zgomotoase.

    „Zgomotul constant poate să se dezvolte, devenind un trăgaci care declanşează o boală a inimii", a declarat Martin Halle, profesor la Universitatea din Munchen şi susţinător al creării unor locuri de muncă propice sănătăţii. Un loc de muncă zgomotos, conform cercetătorilor, este acela unde angajaţii trebuie să ridice vocea pentru a putea avea o conversaţie.

Studiul Pricewater houseCoopers se bazează pe evaluarea personală a 6.000 de persoane active, cu vârste de peste 20 de ani și a fost realizat în perioada 1999-2004. Rezultatele studiului au fost publicate în jurnalul de specialitate Occupational and Environmental Medicine.