Profilul „omului nou” de pe piaţa muncii – angajatul T

141

Ofertele de angajare full-time şi stagiile de practică au crescut cu peste 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unei statistici a site-ului de recrutare BestJobs. În același timp, însă, concurenţa pentru ele a devenit tot mai acerba. The Guardian propune 10 sfaturi pentru supravieţuirea pe piaţa muncii în următorul deceniu.

Condiţiile tot mai complexe de lucru și selectarea angajaţilor cu aptitudini variate fac ca obţinerea și menţinerea unui loc de munca să devină pe zi ce trece o provocare tot mai mare. Specialiștii în resurse umane sugerează zece caracteristici ale angajatului pe care și-l doresc marile companii.

1. Spirit analitic. Calculatoarele pot realiza numeroase sarcini automate, dar nu pot gândi analitic, motiv pentru care astfel de persoane sunt foarte căutate.

2. Inteligenţă socială. Abilitatea de a intra în contact cu alţi oameni într-un mod direct și profund, de a simţi și de a stimula reacţii și interacţiuni dezirabile.

3. Flexibilitate în gândire. Capacitatea de a găsi soluţii și de a da răspunsuri ieșite din tipare.

4. Competenţe transculturale. Abilitatea de a funcţiona în contexte culturale variate, dar și de a interacţiona în mod eficient cu indivizi din generaţii diferite sau cu persoane cu aptitudini și stiluri de lucru variate.

5. Colaborare virtuală. Abilitatea de a lucra productiv și de a demonstra prezenţa ca membru al unei echipe virtuale.

6. Capacitate de calcul. Abilitatea de a gestiona rapid cantităţi mari de informaţii și de a lua decizii corecte pe baza lor.

7. Stăpânirea noilor tipuri de media. Abilitatea de a evalua și de a dezvolta conţinut care folosește noile forme de media și de a utiliza aceste forme media pentru o comunicare convingătoare (în special audio și video).

8. Interdiciplinaritate. Cunoașterea și abilitatea de a înţelege concepte importante din discipline variate; profilul angajatului ideal este "în formă de T" – acesta are cunoștinte aprofundate măcar într-un domeniu, dar are capacitatea de a conversa în limbajul unui număr mare de discipline.

9. Management cognitiv. Capacitatea de a utiliza tehnici și instrumente de filtrare a cantităţilor uriașe de informaţii.

10. Gestionarea mediului de lucru. Întrucât mediul fizic afectează starea de spirit, capacitatea de planificare a propriului mediu de lucru în mod adecvat specificului sarcinilor va crește randamentul propriei munci.