6 lucruri de reţinut despre conflictele de la serviciu sau biserică

89

Într-un articol scris pentru cotidianul Christian Post, Perry Noble, pastor senior, prefesor şi comunicator american, doreşte să împărtăşească câteva sfaturi care să-i ajute pe creştini în conflictele pe care le au cu colegii sau cu persoanele din biserica pe care o frecventează.  

  

Problemele nu se soluţionează printr-un e-mail, un sms sau un mesaj trimis într-o reţea de socializare. Noble afirmă că această modalitate indirectă de a comunica cu cineva poate să înrăutăţească relaţiile. Mai exact, un e-mail este un semn de laşitate, întrucât înseamnă că cei doi evită discuţia faţă în faţă. Apoi, un e-mail dă impresia că nu comunici cu o persoană, existând riscul ca mesajul să conţină reproşuri şi cuvinte pe care nu le-ai spune în realitate. În al treilea rând, un mesaj este de cele mai multe ori interpretat greşit, întrucât îi lipseşte componenta paraverbală şi non-verbală a actului comunicării.Soluţionează conflictul imediat. Biblia afirmă foarte clar în Efeseni 4:26 că nu trebuie să apună soarele peste mânia voastră. De cele mai multe ori, un conflict care nu este soluţionat imediat ce a apărut nu se stinge de la sine, ci se transformă într-un conflict mai grav.Întotdeauna gândeşte-te că celălalt a avut cele mai bune intenţii. Deşi pare aproape imposibil ca un om să se gândească la binele celui cu care a avut un conflict, pastorul afirmă că iubirea aproapelui este una dintre calităţile oricărui creştin. Dacă nu îl putem suporta pe cel cu care ne-am certat, dacă îl urâm, Noble declară că trebuie să ne rugăm lui Dumnezeu să ne schimbe gândurile şi inima, pentru a înlătura astfel de gânduri şi simţiri. Nu aştepta ca celălalt să-ţi citească gândurile. Uneori, conflictul este cauzat tocmai de o cunoaştere superficială: fie eu am supărat pe cineva, spunând ceva care l-a jignit, fie invers. Pentru ca o asemenea problemă să fie rezolvată, pastorul spune că e bine să pornim de la punctul 3 şi să-l credem, cu sinceritate, pe celălalt, care ne asigură că nu a vrut să ne facă să suferim. La rândul nostru, trebuie să ne cerem iertare şi să ne recunoaştem ignoranţa. Nu mai aştepta ca celălalt să fie cel care face primul pas. De asemenea, nu aştepta „timpul potrivit” pentru a rezolva conflictul. Este foarte posibil ca acestea să fie scuze care să amâne (la nesfârşit) momentul de a aplana conflictul sau de a rezolva problemele apărute. Perry Noble ne îndreaptă atenţia spre Matei 5,23-24, care subliniază maturitatea de care trebuie să dea dovadă creştinul.Nu discuta public ce nu ai discutat în particular. Pastorul se referă la numeroasele situaţii în care una dintre părţi discută cu alte persoane sau chiar publică într-o reţea socială problema care a dus la conflict sau chiar numele celui cu care are conflictul. Tot Biblia are răspuns şi în această situaţie, în Matei 18:15: „Dacă fratele tău a păcătuit împotriva ta, du-te şi mustră-l între tine şi el singur. Dacă te ascultă, ai câştigat pe fratele tău”.