Cum schimbă tehnologia felul de închinare al tinerilor

96

Sunt tineri, liberali, implicaţi, digitalizaţi, dar şi surprinzător de responsabili atunci când vine vorba despre credinţa lor. Este vorba despre mileniali, tinerii născuţi între 1990 şi 2000, care, îmbinând tehnologia şi practica religioasă, aduc o noutate felului de închinare, după cum arată un sondaj Barna recent.

Apariţia internetului şi, mai recent, a social media, au modificat obiceiurile personale şi în ceea ce priveşte închinarea. Primul şi ultimul lucru pe care îl fac oamenii este să-şi verifice telefonul sau e-mailul. Atunci când vor să afle un răspuns, îl caută pe Google. Iar a petrece timp pe Facebook, Instagram sau Twitter a devenit o activitate principală.

De aceea, există trei modalităţi prin care tinerii mileniali integrează tehnologia în închinarea lor religioasă. Prima dintre ele este folosirea internetului sau a aplicaţiilor dedicate pentru a citi Biblia sau a urmări materiale religioase. Şapte din zece mileniali (70%) practicanţi citesc Biblia pe un ecran, 54% dintre ei urmăresc şi distribuie pe paginile personale videoclipuri cu tematică religioasă, iar o treime caută pe internet site-ul unei biserici, templu sau sinagogă.

Aceasta demonstrează că bisericile trebuie să fie prezente şi active pe internet, deoarece aceasta este o oportunitate foarte bună de a comunica online cu tinerii interesaţi.

A doua modalitate prin care tinerii integrează tehnologia în închinarea lor religioasă este verificarea pe internet a tot ceea ce aud de la liderii religioşi. Aproape 14% dintre tinerii mileniali recunosc că verifică frecvent ceea ce aud la biserică, procentul fiind chiar de 38% în rândul milenialilor creştini care frecventează săptămânal biserica.

În plus, mai mult de patru în zece tineri afirmă că participă activ în conversaţii despre credinţă.

Şi, în cele din urmă, a treia modalitate de integrare a tehnologiei şi practicii religioase este generozitatea. Cercetarea arată că tinerii nu sunt mai puţin generoşi, ci au optat pentru mijloace diferite de a oferi sume de bani. Mai mult de unul din zece mileniali donează bani unei biserici sau organizaţii religioase cel puţin o dată pe lună, procentul fiind de patru ori mai mare în rândul milenialilor creştini (39%).

Cu privire la aceste date, se poate spune că „milenialii nu sunt naivi şi au o sensibilitate crescută faţă de artificialitate şi ipocrizie", a declarat David Kinnaman, preşedintele Barna Group şi autorul a două cărţi despre mileniali. Tinerii generaţiei Y îşi doresc comunicare bidirecţională, pe teme semnificative şi variate. „În multe feluri, acest tip de dialog are deja loc în mediul online. Lumea digitală facilitează această comunicare transparentă în rândul generaţiilor mai tinere. Iar biserica trebuie să fie atentă la acest trend", explică Kinnaman.