Interes crescând pentru filme biblice: entuziasm și scepticism

127

Miniseria „The Bible" a ocupat locul 1 în topul programelor TV vizionate anul acesta, bucurându-se în medie de 11 milioane de telespectatori la fiecare din cele cinci episoade. Acest succes a generat atât entuziasm, cât și scepticism în rândul analiștilor media creștini.

Jonathan Bock, a cărui firmă de relaţii publice – Grace Hill Media – a promovat miniseria, afirmă că orice stârnește controverse culturale cu privire la creștinism e un plus. „Cred că e fantastic", a afirmat el, citat de Christianity Today. „Timp de generaţii întregi, [creștinii] au stat cu mâinile încrucișate și doar au criticat… Acum ne aflăm într-un moment când putem modela cu adevărat cultura, transformând aceste proiecte biblice în hituri".

Phil Cooke, președintele companiei de producţie televizată Cooke Pictures, este, de asemenea, optimist cu privire la acest subiect, dar dintr-un alt motiv. „De când a fost lansată această serie, am vorbit cu numeroase persoane care se temeau să discute despre credinţa lor cu colegi de serviciu, dar acum sunt întrebaţi o mulţime de lucruri despre creștinism", a afirmat el. „Nu vi se pare grozav?", a adăugat el.

Cooke e de părere că filmul lui Mel Gibson despre crucificarea lui Christos a constituit scânteia ce a aprins interesul pentru producerea de filme biblice, un trend pe care el îl vede în plină expansiune. Succesul miniseriei „The Bible" i-a provocat pe scenariștii Michael Landon Jr. și Brian Bird să lucreze la o miniserie de șase ore, intitulată „Iisus din Nazaret", în timp ce Showtime a început să filmeze în luna aprilie „Vaticanul".

Dar nu toată lumea împărtășește această viziune pozitivă asupra încercării de repetare a fenomenului „Patimile lui Christos". Phil Vischer, creatorul seriei animate cu morală creștină „Veggie Tales", afirmă: „Dacă istoria se repetă, în stilul „Patimile lui Christos", un cârd de consultanţi vor ieși ca din pământ, încurajând Hollywood-ul să aleagă proiecte creștine. […] Dar vor face alegeri nefericite, vor realiza proiecte slabe, iar Hollywood-ul își va pierde interesul".

CITEȘTE ȘI: Hollywood-ul a redescoperit Biblia ca sursă de profit