Se întoarce Hollywood-ul spre religie?

100

Cu planuri de ecranizare a unor istorii biblice precum „Noe", „Moise" și „Exodul", revenirea în grila de programe a unor reality show-uri precum „The American Bible Challenge, Sezonul 3 („Provocarea Bibliei"), „Breaking Amish: LA" („Evadarea Amishilor") și „Preacher's Daughters" (Fiicele predicatorului), e limpede că religia și-a asigurat un loc important în lumina reflectoarelor hollywoodiene toamna aceasta.

„Ne aflăm, cu siguranţă, în miezul unei rafale de interes pentru emisiunile cu tematică religioasă", a declarat Martha Williamson, creator și producător al serialului „Atingerea unui înger", difuzat cu succes între 1994 și 2003.

Cel mai influent factor în acest interes înnoit al Hollywood-ului pentru Biblie este „pierderea generalizată a meșteșugului povestirii, care s-a abătut asupra culturii noastre și în mod special asupra Hollywood-ului", e de părere Barbara Nicolosi Harrington, director executiv la Galileo Studio și scenarist al filmului „Maria, mama lui Christos", așteptat în 2014.

Credinţa și entertainment-ul de masă pot coexista într-un echilibru delicat, care comportă riscul trivializării religiei pentru a-i conferi atractivitate în ochii publicului larg, spune profesorul Bryan Stone, decan la Facultatea de Teologie din Boston. „Cultuna de consum poate face ca tradiţia religioasă să devină mai accesibilă, însă relaţia cu această tradiţie rămâne una a 'clienţilor' și 'consumatorilor' care tratează această tradiţie ca un bun de care se pot, la o adică, și dispensa", a mai adăugat Stone, citat the Christian Science Monitor.

Mai mult nu înseamnă neapărat și mai bun, a spus și Tom Forman, CEO la televiziunea Relativity, invitat să susţină un discurs în cadrul convenţiei producătorilor de entertainment cu tematică religioasă sponsorizată de revista Variety. „Vestea bună", a spus Forman, „este că vom avea parte de mult mai multe emisiuni cu temă religioasă. Vestea proastă este că o grămadă dintre ele vor fi îngrozitoare."