Suntem obsedaţi de celebrităţile creștine?

52

Una dintre cele mai îndrăgite cântereţe ale Statelor Unite, Carrie Underwood, a stârnit o întreagă dezbatere printre fani atunci când a anunţat că susţine căsătoriile homosexuale. Asta datorită faptului că de la început s-a declarat în mod public o persoană credincioasă, vorbind deshis despre credinţa ei în Dumnezeu și cântând despre asta în melodii precum hitul "Jesus Take the Wheel".

După părerea unora din industria muzicală Underwood ar fi câștigat concursul "American Idol" tocmai datorită credinţei sale care ar fi câștigat inima americanilor, mai ales a tinerilor.

Dar acum că și-a declarat susţinerea faţă de căsătoriile homosexuale, fanii ei creștini se întreabă cum poate ea să fie de acord cu o practică pe care Biblia o condamnă.

Underwood spune că tocmai datorită principiilor sale creștine, trebuie să iubească pe toată lumea și să nu judece pe nimeni, o explicaţie care a devenit o modă printre creștinii care vor să justifice susţinerea căsătoriilor homosexuale.

Comentariile ei au aprins o dezbatere despre responsabilităţile pe care fanii le pun pe umerii unor celebrităţi creștine cum este ea, Tim Tebow, sau Jeremy Lin.

Și alte celebrităţi mai folosesc ocazional conturile de Twitter pentru a face referiri religioase, precum Justin Bieber, Demi Lovato, fostul star Disney, și mai nou chiar faimoasa cântăreaţă Rihanna, și atunci fanii cad în adoraţie, uitând pe moment ce tip de muzică cântă aceștia, cum sună versurile lor, cum arată videoclipurile lor.

Să își asume celebrităţile creștine un rol de evanghelizare?

Joi seara președintele Barack Obama împreună cu soţia sa, a participat la o strângere de fonduri organizată de actriţa Sarah Jessica Parker în apartamentul său din Manhattan. Obama a reușit să strângă 2 milioane de dolari pentru campania sa electorală de la cei 50 de invitaţi din lumea filmului și a artei, care au plătit fiecare o "taxă" de 40.000 de dolari.

Pierzând din propria sa strălucire, din propria sa putere de super-star, Obama se înconjoară cu elita de la Hollywood și din industria muzicală din trei motive: strălucire, bani, influenţă colosală asupra electoratului.

Vorbind la dineu, Obama le-a spus celor 50 de suporteri că ei joacă un rol crucial în alegerile prezidenţiale al căror rezultat va determina viitorul naţiunii. „Voi faceţi diferenţa. Voi sunteţi ultimii arbitrii care decid în ce direcţie se îndreaptă ţara," a declarat președintele, conform CNSNews.

Marea majoritate dintre acești „arbitri" susţin atât căsătoriile homosexuale cât și legea sănătăţii care obligă toţi angajatorii, inclusiv institutele afiliate religios, să asigure angajaţilor metode contraceptive, două probleme care vin în clară opoziţie cu bisericile creștine.

Dacă Obama se folosește de acești oameni pentru a-și asigura un nou mandat la Casa Albă, nu ar trebui ca și celebrităţile creștine să depună eforturi pentru a atrage la vot electoratul creștin, care este împotriva celor două decizii enumerate mai sus?

Conform pastorului american Scotty Smith, care a lucrat cu mai mulţi producători de muzică, inclusiv cu cel care a scris hitul lui Underwood "Jesus Take the Wheel", răspunsul este nu. Nici celebrităţile, nici oamenii obișnuiţi nu ar trebui să caute să ajungă pe scenă și să înveţe oamenii, să predice. Acesta este un dar de la Dumnezeu, o binecuvântare care vine doar asupra unor oameni, crede el.

Sunt creștinii obsedaţi de celebrităţile care își vociferează credinţa?

Psihologii au determinat că într-un grad mai mic sau mai mare, majoritatea oamenilor sunt atrași de celebrităţi de tot felul, datorită unui instinct natural de a fi mereu atenţi la cei cu un statut social mai înalt decât al lor.

„Studiile culturale, antropologice și cele istorice ne arată că societăţile umane au avut întotdeauna nevoie să 'se închine' unor oameni adesea speciali în comunitatea respectivă: cei mai buni vânători, atleţi, cei mai frumoși, cei mai deștepţi, cei mai spirituali," spune psihologul James Houran. Atenţia acordată celor prestigioși este un numitor comun al tuturor epocilor.

Dar, potrivit lui Cooper Lawrence, expert în cultura celebrităţii, persoanele religioase ar trebui să fie excepţia de la regulă deoarece „o persoană mai religioasă ar vedea în această obsesie o manifestare a închinării la idoli".

În realitate lucrurile par ușor diferite, religia la celebrităţi fiind tocmai un factor care atrage și mai mult, până acolo încât a fi evlavios poate fi și o strategie eficientă de marketing, arată Ann Neuman, editor la The Revealer, publicaţia electronică a Centrului pentru Religie și Mass-media al Universităţii din New York. „Credinţa lui Bieber îl face în mod special acceptabil și inofensiv în ochii adolescenţilor și ai părinţilor lor."